Pirmkārt – vēlējos saprast – kurš tad īsti Rīgā plāno satiksmi!?
Pasaulē ir pieņemts, ka transporta plānošana ir profesionāļu pienākums, tomēr jau pašā raidījuma sākumā no Jakrina kunga saņēmu nepārprotamu atbildi, ka mums – Satiksmes departamentam – nav nekāda teikšana pār pilsētas ielās notiekošo. Visa vaina jāuzņemas valdošās koalīcijas politiķiem, kuri balso par visiem projektiem un tos apstiprina. Tas tiek veikts Satiksmes un transporta lietu komitejā, kuru vada “Saskaņas” politiķis, bijušais žurnālists un biedrības "9. maijs" valdes priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks, kurš nekad nav izcēlies ar vērā ņemamu komentāru par pilsētas satiksmes attīstības vīziju vai skaidriem ilgtermiņa pilsētas infrastruktūras nākotnes plāniem.
Jautājums tā arī palika neatbildēts – kurš tad īsti ir Rīgas galvenais satiksmes plānotājs, kuru ņem vērā domes deputāti, jo nevar būt, ka pilsētas satiksmes plānošana pilnībā tiek uzticēta vienkārši politiķiem!
Ja tas tiešām ir Vadims Baraņņiks tandēmā ar savu privāto “Saskaņas” žurnālistu, trolejbusa šoferi un domes deputātu Vadimu Faļkovu - publiski zināmu aktīvāko ''“Saskaņas'' transporta nozares ekspertu”, kurš ir viens no aktīvākajiem Satiksmes un transporta lietu komitejas locekļiem, par visiem jautājumiem pravietiski izsakoties ar viņam skaidriem attīstības uzstādījumiem (šī eksperta “Youtube” video kanāls, kas veltīts satiksmes tēmai), tad tagad arī lasītājiem un klausītājiem beidzot ir jāsaprot, kāpēc ar pilsētas transporta attīstības vīziju un tās realizāciju esam tur, kur esam.
Uzticot šiem satiksmes plānošanas pašdarbniekiem vadīt mūsu galvaspilsētas transporta attīstību, mēs arī saņemam situāciju, kad apmierināts ar rezultātu nav neviens. Tilti brūk, ielas ir bedrēs, riteņbraucēji ir neapmierināti, un gājējiem labāk ar kājām neiet. Tātad atcerieties, Satiksmes departaments nekādu atbildību nenesot!
No šī punkta izejot, viss pārējais jau ir relatīvs – ja kādi jautājumi par satiksmes organizāciju: “rakstiet tviterī vai feisbukā”, jo tie esot vienlīdz svarīgi informācijas kanāli, kā oficiāli iesniegumi departamentam (kuri gan no sociālajiem tīkliem atšķiras ar to, ka uzliek par pienākumu uz tiem atbildēt 30 dienu laikā un pēc būtības).
Vēl Jakrina kungs žēlojās, ka iedzīvotāji pārāk daudz raksta sūdzības (100 000 gadā!?!) un reāliem darbiem un attīstības plānošanai (tātad tomēr departamentā?) RDSD darbiniekiem neesot laika, jo jāatbild uz iedzīvotāju sūdzībām un priekšlikumiem. Ko šāds sūdzību skaits liecina par iedzīvotāju apmierinātību – spriediet paši. Iepriekš sagatavoto jautājumu par kūtro sabiedrības iesaisti transporta projektu izvērtēšanā līdz ar to nemaz neuzdevu… RDSD uzskata - iedzīvotāji iesaistoties jau par daudz!
Samērā īsajā sarunai atvēlētajā laikā uzdevu vēl dažus jautājumus par gaisa kvalitāti pilsētā un plāniem to uzlabot, gaidāmajiem sastrēgumiem būvsezonas laikā un pilsētas veloinfrastruktūru, kas centrā, viņuprāt, esot izbraucama “bez problēmām”. Tomēr ļoti būtisks fakts pilsētas satiksmes organizācijas izpildītāju domu gājienā atklājās, kad jautāju par Barona ielu un tās “maģistrālās veloinfrastruktūras” statusa noteikšanu.
Izrādās, esot ļoti labi: “tagad esot daudz labāk nekā agrāk, jo pa Barona ielu braucot ļoti daudz cilvēku ar divriteņiem un agrāk to neviens nedarīja”.
Taisnība, pa Barona ielu pēc seguma maiņas tiešām brauc daudz vairāk riteņbraucēju nekā iepriekš, bet pēc analoģijas sanāk, ka Gaisa jeb VEF tilts vispār ir pats labākais velosavienojums pilsētā un pasaules līmeņa paraugs, jo, pa to ikdienā braucot, savu dzīvību un veselību apdraud tūkstošiem riteņbraucēju.
Manuprāt, ļoti būtiski ir atzīmēt, ka, pēc mūsu valstī spēkā esošajiem Ceļu satiksmes noteikumiem (CSN), pa Barona ielu bērni vieni paši ar divriteni braukt NEDRĪKST! Realitātē arī ne tikai tāpēc, ka to aizliedz CSN, bet tāpēc, ka Barona iela ir nedroša un, braucot pa to, riteņbraucēji regulāri saskaras ar uzbrukumiem gan no autovadītājiem, gan gājējiem…
Noklausieties interviju – tā par situāciju mūsu pilsētā, manuprāt, pasaka ļoti daudz…