Anda Rožukalne: «Jo TV skatītāji visvairāk laika velta PBK»?

Tas ir noticis – Latvijas TV skatītāji 2014.gada aprīlī visvairāk skatījušies PBK! Tā ir pirmā reize, kad Krievijas kanāls uzkāpis TV kanālu auditorijas datu topa pašā augstākajā vietā.

Runa ir par pētījumu kompānijas TNS Latvia jaunākajiem TV kanālu auditorijas skatīšanās laika daļas datiem. Tie vairāk rāda nevis lielus PBK ieguvumus, bet citu kanālu nopietnus zaudējumus.

2014.gada aprīlī skatītāji PBK veltījuši 11,6% skatīšanās laika, TV3 – 10,8%, LNT un NTV Mir Latvija – 9,3, LTV1 – 8,1%. Skatīšanās laika saraksta augšpusē TV kanāli vienmēr bijuši cits citam tuvu, tos atdala daži procenti.

Lai saprastu, vai būtiski mainījusies PBK skatīšanās laika daļa, salīdzināju to pavasara mēnešos 10 gadu laikā (2004.gadā un 2005.gadā bija pieejami tikai TV kanālu auditoriju dati maijā, no 2006.gada līdz 2014.gadam grafikā iekļauti aprīļa dati).

Grafiks par PBK kanāla auditorijas desmit pavasariem parāda, ka Krievijas kanālam veltītā skatīšanās laika daļa ir bijusi apskaužami stabila, tā svārstījusies (pēc maija un aprīļa datiem) vien divu procentu amplitūdā: zemākais punkts 9,6% bijis 2013.gada aprīlī; augstākais -11,6% šā gada aprīlī, bet parasti - ap 10%, ziemas mēnešos reizēm - 12%.

PBK 2014.gada aprīļa niecīgo pieaugumu nevar salīdzināt ar komerckanālu skatīšanās laika daļu pārmaiņām.

2004.gada maijā LNT skatīšanās laika daļa maijā bija 23%, TV3 – 17%. Zīmīgs bija 2009.gads. Pirms pieciem gadiem PBK skatīšanās nedaudz, bet stabili pārspēja sabiedriskās TV kanāla LTV1 skatīšanās laika daļu.

Var piekrist, TNS mediju pētījumu lielo klientu direktoram Mārtiņam Traubergam, ka nelielo pieaugumu PBK 2014.gada aprīlī nodrošināja kanāla Rossija RTR ierobežošana no šī mēneša pirmajām dienām.

Precīzus datus vislabāk zina TNS Latvia pētnieki. Par spīti iedzīvotāju skaita samazinājumam, TV digitalizācijai 2010.gadā un kanālu skaita pieaugumam, mediju lietojuma paradumu maiņai, 10 gadu laikā PBK Latvijas auditorijas uzmanība bijusi ļoti stabila.

Pieļauju, daļa Latvijas komerckanālu skatītāju pamazām pievienojusies PBK auditorijai. To noteikti veicināja PBK neapstrīdamā klātbūtne kabeļu operatoru un "Lattelecom" pamata pakās.

Arvien jauni TV kanāli pa procentam vai pusprocentam paņēmuši daļu no savulaik pārliecinoši dominējošo TV kanālu skatīšanās laika. PBK vienmēr piedāvājis vērienīgus izklaides raidījumus, tos skatās ne tikai krievu valodā runājošie iedzīvotāji. Populāras ir PBK ziņas “Latvijas laiks”. To kvalitāte gan nesniedzas tālāk par preses relīžu izteiksmīgu lasīšanu, sociālo ziņu izcelšanu, ironizēšanu par dažiem Latvijas politiskajiem notikumiem un vismaz pēdējā laikā – konsekventas izvairīšanās no ziņām par notikumiem Ukrainā... Bet tās ir vienīgās regulārās ziņas krievu valodā, kuru veidotāji ļoti vēlas uzrunāt krievu valodā runājošos skatītājus.

Ukrainas notikumi, kuri iesākās jau 2013.gada nogalē, PBK skatīšanās laika daļu diezin vai ietekmējuši – šogad janvārī tā bija 9,1%, februārī – 8,3%, martā 10,6%.

Patīk tas vai nē - Latvijā ir stabilas PBK skatīšanās tradīcijas. Domāju, Latvijas TV auditorija iekļāvusi PBK regulāri skatīto kanālu komplektā.

PBK ir kā rituāls, pieradums, iecerētais Baltijas kanāls krievu valodā droši vien cīkstēsies ar šo paradumu, turklāt – ilgi.

Pēc būtības PBK 11,6% skatīšanās laika daļa nav nekas liels, ja vien pārējie kanāli spētu piesaistīt kaut nedaudz ilgāku skatītāju uzmanības daļu.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt