Nevadas tuksnesī netālu no Rino pilsētas atklātā akumulatoru rūpnīca, kas nosaukta par „Gia Factory” pretendē būt starp lielākajiem šāda veida objektiem platības ziņā un arī pēc ražošanas jaudas, sagādājot darbu līdz 10 000 cilvēkiem un apmierinot pusi no elektroautomobiļu akumulatoru pieprasījuma.
Tas arī ļaus saražot akumulatorus par 30% lētāk. Pateicoties inovācijām, tiktu atrisināta arī laikietilpīga un jaudīga uzlādes infrastruktūras problēma.
„Ja jūs domājat kā patērētājs, ko jūs vēlaties? Vai jūs tiešām vēlaties jaunas elektropārvades līnijas visapkārt? Vai jūs vēlaties uzlādes apakšstacijas un lielas jaunas apakšstacijas mikrorajonos? Es domāju, ka cilvēki to nevēlas,” spriež Masks.
Lētāki akumulatori nozīmē arī lētākus elektromobiļus. Ja pašreiz "Tesla" piedāvā premjerklases auto, kas nav katram pa kabatai, tad topošais modelis jau varēs cenas ziņā sacensties ar izplatītākajiem sērijveida auto, ko virza benzīna vai dīzeļdzinēji.
Tam papildus nāks jauna automatizēta vadība sistēmas, kas elektromobilī ir vieglāk uzstādāmas. „Dažbrīd cilvēki ir diezgan aizspriedumaini pret autonomiem transportlīdzekļiem. Viņi iztēlojas pilnībā robotizētas mašīnas, kuras vairs nevarēs kontrolēt. Bet tā nav. Principā tā būs papildu palīdzība autovadītājam,” skaidro Masks. „Tāpēc mēs izmantojam terminu autopilots - tāpat kā lidmašīnās. Tā paredz pilota pastāvīgu uzmanību un gatavību pārņemt kontroli - nevar ieslēgt autopilotu un aiziet gulēt,” norāda Masks.
Viņa plānos ir turpināt dažādot elektromobiļu klāstu un drīz konkurēt jau vidējo kravas mašīnu segmentā. Vienlaikus viņš iegulda alternatīvos enerģijas avotos, lai pēc iespējas mazinātu ietekmi uz vidi, kas rodas, izmantojot fosilos resursus. Tādējādi gigafabrikas jumtiem arī tiks liktas saules baterijas, kas nodrošinās vietējo enerģijas patēriņu.