Kultūras rondo

Keramiķes Latvītes Mednieces "Darbi"

Kultūras rondo

Georga Šenberga jubilejas izstāde "Ārpus laika" Mūkusalas mākslas salonā

Liepājas teātrī izrāde "Portreti. Vilki un avis" Viestura Meikšāna režijā

Meikšāns: Liepājas teātra potenciāls ievērojami audzis, pateicoties jaunajiem aktieriem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

“Liepājas teātra jaunais aktieru kurss ir pierādījums tam, ka ar jauniem spēkiem ir iespējams pacelt teātra latiņu. Teātra potenciāls ir audzis vairakkārt,” intervijā Latvijas Radio raidījumā "Kultūras Rondo" saka režisors Viesturs Meikšāns. Kā zināms, novembra beigās Liepājas teātrī pirmizrādi piedzīvoja Aleksandra Ostrovska lugas "Vilki un avis" iestudējums Merikšāna režijā.

Pēc trim vācu mūsdienu dramaturga Maienburga iestudējumiem Latvijas teātros režisors Viesturs Meikšāns pievērsies krievu klasikai – Aleksandra Ostrovska lugai „Vilki un avis”, debitējot Liepājas teātrī ar izrādi „Portreti. Vilki un avis. Personisko drāmu galerija”.

Kultūras Rondo saruna ar Viesturu Meikšānu (1)
00:00 / 03:22
Lejuplādēt

“Ostrovskis manā pierakstu kladītē bija jau pāris gadus,” izvēli pamato Meikšāns, atzīstot, ka izaicinājums iestudēt Ostrovski bijis radikālāks, salīdzinot ar ķeršanos klāt Maienburga iestudējumiem.

“Es ar lielu nepacietību gaidīju tikšanos ne tikai ar aktieriem, bet arī ar Liepājas teātri, jo nevienam nav noslēpums, ka Liepājas teātris pašlaik ir uz viļņa – viens no vadošajiem teātriem, bagāts “Spēlmaņu nakts” nominantu un laureātu ziņā,” turpina Meikšāns. “Tas, ko es ieraudzīju, ir brīnišķīgi saliedēts ansamblis ne tikai aktieru kolektīvā, bet arī cehos un mākslinieciskajā darbnīcu ziņā. Katrā ziņā tas man bija liels pozitīvs piedzīvojums. Nav daudz tādu teātru Latvijā, kur ir tik saliedēts kolektīvs."

Liepājā ar Meikšānu pirmo reizi strādāja scenogrāfs Reinis Dzudzilo, kostīmu māksliniece Krista Dzudzilo un gaismu mākslinieks Oskars Pauliņš. Darba process bijis vienots, norāda režisors. Komanda visu mēģinājumu procesu bijusi līdzās un palīdzējusi attīrīt izrādi, taču režisoram nācās pārkāpt savu tabu.

Kultūras Rondo saruna ar Viesturu Meikšānu (2)
00:00 / 03:07
Lejuplādēt

“Man ir trīs lietas tabu, ko es nekad izrādē neizmantoju. Tā ir smēķēšana, ēšana uz skatuves un mobilie telefoni, bet šis ir gadījums, kad epizodēs uz skatuves pat visi smēķē. Tas radās no tā, ka aktieriem ir labāka pašsajūta. Kad cigarete rokā, aktieris atveras. Dūmi ļoti labi idejiski savilkās kopā ar finālu,” stāsta Meikšāns, slavējot arī gaismu mākslinieka Pauliņa labo estētikas jušanu un  smalko darbu.

Režisors nepiekrīt atsevišķu skatītāju viedoklim, ka “Vilki un avis” ir prāta izrāde. Iespējams, ka sterilitāte un attīrītā vide radījusi domas, ka izrāde ir racionāla, min Meikšāns.

“Taču Ostrovskis nekur nepazūd. Ostrovskis ir dzīvs un silts. Šī izstāžu galerija, kas atrodas fonā Ostrovska tēliem, kalpo kā pateicīgs fons, lai izceltu aktierdarbus,” uzsver Meikšāns. “Ne par velti mēs pašlaik dzirdam, ka aktieri tiek slavināti un celti gaisā. Es arī pēc viena no ģenerālmēģinājumiem aktieriem teicu, ka viņus pamanīs, jo nav bieži, kad visi aktieri bez izņēmuma ir ļoti spilgtās lomās un ansambliski turas tādā veselumā, kurā nav vājāko vai spēcīgāko, ir veselums.

Kultūras Rondo saruna ar Viesturu Meikšānu (3)
00:00 / 08:19
Lejuplādēt

Viestura Meikšāna nākamais iestudējums - Džuzepes Verdi opera  “Makbets” Latvijas Nacionālajā operā pirmizrādi piedzīvos 2016. gada februārī. Pēc tam režisors strādās Valmieras teātrī.

“Liepājas teātra jaunais aktieru kurss ir pierādījums tam, ka ar jauniem spēkiem ir iespējams pacelt teātra latiņu. Teātra potenciāls ir audzis vairakkārt,” saka Meikšāns, pareģojot, ka tuvākajos gados “mēs vēl sagaidīsim brīnišķīgas Liepājas teātra izrādes”.

Jau vēstīts, ka izrādē piedalās Inese Kučinska, Edgars Ozoliņš, Anete Berķe, Everita Pjata, Ilze Trukšāne, Kaspars Gods, Kaspars Kārkliņš, Mārtiņš Kalita, Rolands Beķeris un Gatis Maliks.

“Kopumā Latvijas teātra ainava ir ļoti kolorīta. Katrs teātris ir totāli atšķirīgs. Protams, tās lielās atsķirības ir atkarīgas no aktieriem, aktieru līmeņa, no direktora, kā viņš spēj motivēt darbam, un no mākslinieciskās vīzijas un nospraustā ceļa,” noslēgumā rezumē Meikšāns.

Pilna intervija, fragmenti no izrādes, aktieri un skatītāji par izrādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti