Policija eksperimentā pārliecinās - auto var aizdzīt 30 sekundēs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Zagļiem aizdzīt automašīnu iespējams 30 sekundēs, secināts Valsts policijas eksperimentā. Arī jaunās automašīnas garnadžiem nesagādā grūtības, jo to drošības sistēmas joprojām nav ļoti attīstītas. Tikai papildus drošības sistēmu ieviešana auto var pasargāt no zagļiem vai drīzāk - zagli aizkavēt.

Cilvēks ir bruņojies ar aizdedzes atslēgu, kura neder konkrētajam automašīnas modelim, proti – nevar iedarbināt dzinēju. Ar speciālu iekārtu, kuru pievieno automašīnai tiek ieprogrammēta nederīga atslēga. Izņem iekārtu, tad automašīnas atslēgu. Ievietojot atslēgu atkārtoti, bez problēmām auto tiek iedarbināts. Tas notiek nepilnās 30 sekundēs.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Šādu eksperimentu veica Valsts policija (VP), kurā ar ierīci, kas konfiscēta autozagļiem, parādīja, cik viegli garnadžiem auto ir nozagt.

Šādu metodi zagļi izmanto jau sen, stāsta autožurnālists Normunds Avotiņš, norādot arī uz to, ka diemžēl autoražotāju drošības sistēmas neattīstās tik ātri, cik vajadzīgs. “Jāsaka tā, ka pretaizdzīšanas ierīces neiet līdzi laikam un automobiļu kopējai attīstībai. Konkrētas markas nesaukšu, bet dažām šī sistēma ir tādā pašā līmenī, kā pirms 10 vai 15 gadiem,” stāsta Avotiņš.

Tas ir saistāms ar to, ka dažādās valstīs ir dažādi drošības noteikumi, tāpēc autoražotāji uzstāda drošības sistēmas, kuras der visās valstīs - diemžēl tās ne vienmēr ir vislabākās. Taču jāsaprot arī tas, ka laba drošības sistēma nav lēta. “Jo labāka šī ierīce ir, jo dārgāk maksās. Un te ir jautājums vai automobiļa pircējs ir gatavs par to maksāt,” tā Avotiņš.

Sociālajos tīklos teju ik dienu ir redzamas ziņas, ka kāds cenšas atrast savu nozagto auto. VP informē, ka nesen ir notverta grupa, kas specializējusies "Toyota Corolla Verso" zādzībās. Kādam Gulbenes iedzīvotājam novembra vidū nozaga tieši šādas markas auto. “Nu, vakarā noliku, no rīta nebija,” stāsta gulbenietis pieminot arī to, ka mašīnā bija tikai oriģinālā drošības sistēma.

Domājis, ka ar to būs gana. “Parastam cilvēkam ar to oriģinālo pilnīgi pietiek. Tāpat jau imobilaizers un rūpnīcas signalizācija bija,” stāsta vīrietis no Gulbenes.  

Latvijā lielākoties zog vidējās klases modeļus, kuriem nav īpašas aizsardzības sistēmas. Statistika rāda, ka zagtākie auto ir vecāki par septiņiem gadiem.

Taču arī jaunie nav pasargāti no garnadžiem – šogad ir nozagtas jau 11 šī gada izlaiduma automašīnas.  

Lai tās pasargātu, ir jāuzstāda papildus drošības sistēma. “Lielisks izgudrojums kā pirms 20 gadiem, tā tagad ir slepenā poga, jo tur parasti viss ir saistīts ar uzstādītāja izdomu. Man, piemēram, bijusi automašīna, kurai uz stikla pacēlāju pogām tas slepenais slēdzis ir uzlikts,” atklāj autožurnālists Normunds Avotiņš.

Ja nezina, kur atrodas šīs poga un to nenospiež, auto iedarbināt nav iespējams. Un, visticamāk, zaglim nebūtu daudz laika to meklēt - kā rāda statistika, ja neizdodas nozagt trīs minūšu laikā, zaglis atmetīs tam ar roku.

Šī gada 10 mēnešos reģistrētas teju 800 transportlīdzekļu zādzību, kas ir par 13% vairāk nekā šajā periodā pērn. Visvairāk zog "Volkswagen", "Audi", "BMW", "Toyota" un "Mercedes Benz". Tas gan nenozīmē, ka tās ir visnedrošākās. Tās gluži vienkārši ir populārākās Latvijā.


 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti