“Mani izbrīna tas, ka premjere pēkšņi uzzina, ka nav pienācīga uzmanība pievērsta “airBaltic” investora meklējumiem,” intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” sacīja Sudraba. “No sirds Latvijai” jau pirms vairākiem mēnešiem esot uzdevuši jautājumus Matīsam par lidmašīnu iegādi, finansējumu.
“Atbildes mūs neapmierināja. Anrijs Matīss vispār gada laikā nespēja ierasties ne reizi parlamentā sniegt atbildes uz jautājumiem. Problēma jau nav vakar nokritusi no gaisa,” komentē Sudraba. Turklāt tā esot ļoti bezatbildīga pienākumu pildīšana, ja vairāku gadu garumā nespēj pārvaldīt aviokompāniju.
Arī Matīsa darbu satiksmes ministra amatā kopumā viņa raksturo kā paviršu. “Nav jau tik milzīgs šis pārraugāmo objektu loks – “Latvijas dzelzceļš”, aviokompānija, ostas. Ja vairāku gadu garumā nespēj pienākumus pildīt un rezultāts ir tāds, ka visi nopūšas un jāpieņem sliktākais lēmums, tā ir neapmierinoša darbība,” saka Sudraba.
Jau ziņots, ka novembra sākumā valdība sēdē aiz slēgtām durvīm pēc vairāk nekā četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta "Prudentia" atrasto investoru Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic". Nākamajā dienā premjere Laimdota Straujuma (“Vienotība”) nolēmusi pieprasīt satiksmes ministra Anrija Matīsa (“Vienotība”) demisiju.
Apstiprinātais investors ir Vācijas pilsonis Ralfs Dīters Montāgs-Girmess - viņš aviokompānijā ieguldīs 52 miljonus eiro, bet valsts - 80 miljonus eiro. Montāgs-Girmess jau ilgus gadus ar biznesu nodarbojas Krievijā, un viens no tiem ir saistīts ar Krievijā ražoto lidmašīnu pārdošanu. Intervijā Krievijas žurnālam „Medveģ” 2010.gadā viņš atzina, ka savulaik bijis Vācijas izlūkdienesta darbinieks, tomēr, redzot, ka aukstais karš esot beidzies, nolēmis pievērsties biznesam.