Mazos kravas automobiļus līdzīgi kā lielos autokravu pārvadātājus apliks ar ceļu lietošanas nodevu, tikai ar mazāku likmi, Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" apstiprināja Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns. Summas tiks piemērotas - seši eiro par dienu, 14 - par mēnesi, 28 - par pusgadu, 250 - par gadu. Līdz šim autoceļu lietošanas nodeva mazajiem kravas automobiļiem nebija jāmaksā.
Savukārt ''Zemnieku saeimas'' pārstāvis Mārtiņš Trons raidījumā atzina, ka mazajiem ražotājiem šī nodeva būs pamatīgs apgrūtinājums, jo tik un tā cilvēki drošības pēc pirkšot gada vinjeti, kas maksā 250 eiro. Turklāt ne vienmēr mazie kravas automobiļi ir smagāki par vieglajām mašīnām.
"Lauksaimniekus satrauc, ka ceļu stāvoklis laukos ir slikts, tāpēc jāpērk mašīnas, ar kurām var izbraukt ziemā un veikt tālākus attālumus. Daudziem šī mašīna aizstāj vieglo autiņu," skaidroja Trons.
Tāpat valdība nolēma likvidēt auto reģistrācijas nodokli, bet tā vietā palielināt transporta ekspluatācijas nodokli pēc spēkrata oglekļa dioksīda (CO2) izmešu apmēra. ”Kurš automobilis rada vairāk izmešus, tas vairāk maksā,” atzina Vectirāns.
Vēl valdība ir apstiprinājusi izmaiņas likumā, kas nozīmē, ka ārzemēs reģistrētiem automobiļiem būs jāmaksā transporta ekpluatācijas nodoklis par dienas, mēneša vai pusgada likmi.
Līdz šim nodeva par automobili bija jāmaksā, ja ar ārvalstīs reģistrētu auto pa Latviju brauca vairāk nekā 92 dienas, taču tā būs jāmaksā kopš pirmās dienas. Nodokļa apmērs par dienu būs 10 eiro, par mēnesi 250 eiro, par sešiem mēnešiem 600 eiro, bet par gadu - 1000 eiro. Plānots, ka nodoklis nākamajā gadā budžetā papildus dos vairāk nekā sešus miljonus eiro. Izmaiņas, iespējams, stāsies spēkā no nākamā gada.
Agrāk ar ārvalstīs reģistrētu Latvijā varēja braukt līdz trim gadiem, taču pēcāk šo laika posmu saīsināja līdz 92 dienām. Toreiz tika norādīts, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju mašīnu reģistrē Lietuvā vai Igaunijā, tādējādi ilgstoši izvairoties no ceļu nodokļa maksāšanas Latvijā.