"Attiecībā uz saturu šobrīd ir uzsākts milzīgs un ārkārtīgi svarīgs projekts, kura smalkais nosaukums ir „Kompetencēs balstīta mācību satura attīstīšana”.
Ideja ir tieši par to, kā salīdzsvarot zināšanas, prasmes, attieksmes ierobežotā stundu daudzumā," projekta būtību skaidroja ministre.
Seile atzina, ka pie viņas kā pie ministres vismaz reizi nedēļā vēršas kāds, kas vēlas skolā ieviest veselības mācību katru dienu, peldēšanu vai datoriku visiem 1.klases audzēkņiem. "Tā ir ikdienas realitāte, un katrs šis viens prasījums ir ļoti pareizs (..), bet - kā to savietot vienā bērnā, viņa darba kārtībā,” jautā Seile.
"Līdz ar to ar šo kompetencēs balstīto mācību saturu mēs vēlamies uzbūvēt tādu bērna dienas programmu, mācību saturu, lai, no vienas puses, mums ir ierobežots mācību priekšmetu skaits, bet, no otras puses, šajos mācību priekšmetos tiek integrētas tā saucamās kompetences," teica Seile, kā piemēru minot to, ka matemātikā varētu integrēt uzdevumus, cik ilgi ir jāskrien, lai notērētu kalorijas, kas uzņemtas, apēdot bulciņu.
"Milzīgo" projektu IZM plāno uzsākt nākamā gada 1.janvārī, bet jauno mācību saturu plānots pakāpeniski ieviest no 2018.gada 1.janvāra. Šis projekts ietver arī skolotāju apmācību, kā arī metodiku, sadarbību ar vecākiem un darba devējiem. 2016.-2017.gadā plānota jauno materiālu, tostarp mācību materiālu sagatavošana. Vairāk ir plānoti elektroniskie dokumenti.
"(..) Viena no prioritātēm arī ir pakāpeniski panākt pārmaiņas pedagogu sagatavošanas sistēmā.
Es esmu 100% pārliecināta, ka Latvijā - tieši tāpat kā Somijā - ir nepieciešama kārtīga atlase pedagogu sagatavošanai,
un mums ir nepieciešams nesalīdzināmi vairāk prakses pedagogu sagatavošanā. Neviens nevar kļūt par skolotāju, tikai izlasot grāmatas – jaunajiem cilvēkiem ir jāpraktizējas,” teica ministre.