Pusdiena

Valdībai vēl šogad jāizšķiras par e-paraksta izmaksām

Pusdiena

Turcijas militārie spēki apšauda Islāma valsts pozīcijas Sīrijas ziemeļos

Aizdomas par negodīgu "Rīgas satiksmes" iepirkumu mikroautobusu pārvadājumiem

Aizdomas par negodīgu «Rīgas satiksmes» iepirkumu mikroautobusu pārvadājumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Līdz nākamajai pirmdienai Rīgas domes uzņēmums "Rīgas satiksme" (RS) aicina pieteikties pretendentus, kas astoņus gadus gribētu pārvadāt pasažierus pilsētas maršrutu tīklā ar tā dēvētajiem paaugstināta servisa mikroautobusiem. Tomēr konkursa prasības izstrādātas tā, ka peļņu nesošais bizness varētu palikt uzņēmumam, kas mikroautobusu pārvadājumus nodrošina jau patlaban.

Pilsētas maršrutu tīklu Rīgas dome vienās rokās nodeva pirms vairāk nekā trim gadiem. Tādējādi ar jauniem transportlīdzekļiem tika uzlabots pārvadājumu serviss, braucamajiem ieviesa vienotu un atpazīstamu krāsojumu, kā arī pārtrauca nekārtības ar biļešu nedošanu.

Toreiz ienesīgais bizness tika nodots svaigi dibinātajai pilnsabiedrībai "Rīgas mikroautobusu satiksme", kuras īpašnieki bija saistīti ar Rīgas domes varas partiju.

Kā rāda "Lursoft" dati, pērn "Rīgas mikroautobusu satiksme" apgrozījusi gandrīz 11 miljonus eiro, peļņā paturot nepilnus 400 000 eiro.

Tagad piecu gadu sadarbības līgums iet uz beigām, tāpēc RS sarunu procedūrā grib noslēgt apakšuzņēmuma līgumu par sabiedriskā transporta pakalpojumiem Rīgas pilsētas maršrutu tīklā. Iepirkums ir par paaugstināta servisa pakalpojumu no 2018. gada maija uz turpmākajiem astoņiem gadiem, stāsta kompānijas pārstāvis Viktors Zaķis.

"Kā zināms, agrāk šo pakalpojumu nodrošināja ļoti daudz firmu ar ļoti dažādas kvalitātes mikroautobusiem. Pēdējos gados tas viss ir sakārtojies - "Rīgas mikroautobusu satiksme" pakalpojumu nodrošina ar pilnīgi jaunām mašīnām, pielāgojot krāsojumu RS standartiem, lai cilvēkiem vieglāk atpazīt, ka tas ir Rīgas sabiedriskais transports," sadarbības partneri slavē Zaķis, kā vēl vienu izpildītu prasību minot iespēju mikroautobusos norēķināties ar e-talonu.

Uz astoņiem gadiem nākamo līgumu slēgs, jo konkursā izvirzītas stingras prasības, piemēram, ka spēkrati nedrīkst būt vecāki par pieciem gadiem. Iepriekš tik ilgu līguma termiņu noteikt liedzis likums, piebilst RS pārstāvis.

Tikt pie astoņus gadus ilga un garantētas peļņas biznesa grib vairāki pretendenti. Četri uzņēmēji izņēmuši iepirkuma dokumentus, bet pieteicies vēl nav neviens.

Visticamāk, ņemot vērā konkursa prasības, tām atbilst varētu tikai pašreizējais "Rīgas satiksmes" sadarbības partneris - "Rīgas mikroautobusu satiksme".

Tā secina viens no lielākajiem pārvadātājiem uzņēmuma" "Liepājas Autobusu parks" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns. Pirmkārt viņš atgādina, ka valsts un pašvaldību iepirkumu mērķis ir nodrošināt efektīvu naudas izlietošanu un brīvu uzņēmēju konkurenci.

"Ja skatāmies nolikuma kandidātu atlases kritērijus, tāds uzņēmums kā "Liepājas Autobusu parks" tiem nemaz nekvalificējas, lai gan pasažieru pārvadājumu jomā esam viens no lielākajiem Latvijas uzņēmumiem," atzīst Krongorns. Kā nesamērīgu viņš sauc prasību, ka pretendentam regulārajos pasažieru pārvadājumos trīs gadu periodā bijis jānobrauc vidēji 14 miljoni kilometru ik gadu. "Vēl jo vairāk tāpēc, ka iepriekšējā konkursā šī prasība bija divarpus miljoni kilometru! Kāpēc tā tik nesamērīgi pieaugusi, mums nav skaidrs," viņš vērtē, apgalvojot, ka ārpus Rīgas tādu pieredzi nemaz nevar gūt.

RS uz pārmetumiem atbild lakoniski – Latvijas likumi paredz iespēju sūdzēties iepirkumu uzraugiem un apstrīdēt konkursa nolikumu. "Liepājas Autobusu parks" tā arī rīkojies, bet Iepirkumu uzraudzības birojs sūdzības izskatīšanas dienu vēl nav noteicis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti