Straujuma nobremzē «airBaltic» investora piesaistes darījumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Nekādus līgumus saistībā ar investora piesaisti nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" nedrīkst slēgt – šādu uzdevumu par nozari atbildīgajai Satiksmes ministrijai (SM) noteikusi Ministru prezidente Laimdota Straujuma („Vienotība”).

Straujuma un satiksmes ministra pienākumu izpildītājs, iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis („Vienotība”) pēc „Vienotības” Saeimas frakcijas sēdes trešdien, 11.novembrī, norādīja, ka SM uzdots nākamnedēļ nākt klajā ar iespējamajiem risinājumiem –alternatīvām, kā iespējams rīkoties bez iepriekš akceptētā investora piesaistes. Līdz tam aizliegts slēgt jebkādus līgumus saistībā ar investora piesaisti.

"Lēmums ir, ka Satiksmes ministrija līdz otrdienai izvērtē visus iespējamos priekšlikumus un nāk uz valdību. Arī esmu lūgusi satiksmes ministra pienākumu pildītāju, ka nekādi līgumi ar investoru bez saskaņošanas ar valdību, bez šī līguma atrādīšanas valdībai nedrīkst tikt noslēgti.

Nākošotrdien mēs skatīsimies vēlreiz, vai ir kādi alternatīvi risinājumi, jo šobrīd valdības lēmums paliek spēkā," sacīja Ministru prezidente.

Straujuma atzīmēja, ka "airBaltic" ir neatņamama Latvijas ekonomikas sastāvdaļa. "Mums ir svarīgi, lai "airBaltic" attīstās, un šeit ir runa par "airBaltic" attīstību."

Kozlovskis norādīja, ka, ņemot vērā Ministru prezidentes aizliegumu slēgt jebkādus līgumus saistībā ar "airBaltic" investora piesaisti, SM līdz nākamajai otrdienai ir jāizstrādā visi iespējamie alternatīvie risinājumi un jāizvērtē tie no ekonomiskā viedokļa, "ko tas nozīmē aviokompānijai". Otrdien valdībai būs jāpieņem gala lēmums saistībā ar investora piesaisti avikompānijai.

"Tiks izvērtēti visi nedēļas laikā sagatavotie iespējamie scenāriji un arī ekonomiskās konsekvences, kādas ir pie katra scenārija," teica Kozlovskis, atturoties komentēt iespējamos alternatīvos scenārijus.

"Ņemot vērā, ka politiskā atbalsta šim pirmajam scenārijam nav, tad mums ir jāizskata visas iespējamās alternatīvas. Tāpēc arī tās otrdien tiks nestas uz valdību, kur tās arī plānots skatīt," teica satiksmes ministra pienākumu izpildītājs.

Vaicāts, vai amatu saglabās "airBaltic" vadītājs Martins Gauss, Kozlovskis atzina, ka otrs valdības darba kārtības jautājums būs vērtēt to, vai "ir darīts viss atbilstoši uzņēmuma interesēm, vadoties arī no Komerclikuma principiem". "Tas jau ir otrs jautājums, kas arī tiks vērtēts. Pašlaik mums ir būtiski saprast, ko mēs darām tālāk. Izvērtēt mēs paspēsim. Jautājums ir, kādu lēmumu mums pieņemt nākamotrdien - tas ir pats primārais," noteica ministrs.

Jau vēstīts, ka novembra sākumā valdība sēdē aiz slēgtām durvīm pēc vairāk nekā četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta "Prudentia" atrasto investoru Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic". Nākamajā dienā premjere Laimdota Straujuma (“Vienotība”) nolēma pieprasīt satiksmes ministra Anrija Matīsa (“Vienotība”) demisiju. 

„Vienotības” vadītāja Solvita Āboltiņa pirmdien, 9. novembrī, paziņoja, ka koalīcijas partneru iebildumu dēļ šobrīd juristiem būtu jāmeklē citi risinājumi nacionālās lidsabiedrības „airBaltic” finansēšanas jautājumā, jo koalīcijā nav atbalsta 80 miljonu eiro aizdevumam lidsabiedrībai un, iespējams, būtu jāmeklē cits stratēģiskais investors. Arī Zaļo un zemnieku savienības līderis Augusts Brigmanis apliecināja, ka ir jāturpina meklējumi un jāatrod cits investors.

Apstiprinātais investors ir Vācijas pilsonis Ralfs Dīters Montāgs-Girmess - viņš aviokompānijā ieguldīs 52 miljonus eiro, bet valsts - 80 miljonus eiro. Montāgs-Girmess jau ilgus gadus ar biznesu nodarbojas Krievijā, un viens no tiem ir saistīts ar Krievijā ražoto lidmašīnu pārdošanu. Intervijā Krievijas žurnālam „Medveģ” 2010.gadā viņš atzina, ka savulaik bijis Vācijas izlūkdienesta darbinieks, tomēr, redzot, ka aukstais karš esot beidzies, nolēmis pievērsties biznesam.

Preses konferencē pirmdien, 9. novembrī, Montāgs-Girmess norādīja, ka saskata finansiālus labumus no sava ieguldījuma "airBaltic". Viņš skaidroja, ka nākotnē saskata potenciālu pasažieru aviopārvadājumu pieaugumam. Baltijas tirgus investoram šķiet ļoti pievilcīgs, īpaši Eiropas-Ķīnas virziens, un šajā ziņā Rīga varētu kļūt par tranzīta punktu. Montāgs-Girmess uzsvēra, ka 52 miljoni eiro, ko viņš grasās ieguldīt "airBaltic", ir viņa personīgie finanšu līdzekļi, un tas būs aizdevums aviokompānijai, kā to arī vēlējusies Latvijas valdība.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti