Rīta intervija

Intervija ar Rīgas apgabaltiesas priekšsēdētāja vietnieci Dzintru Baltu

Rīta intervija

Intervija ar Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāju Ingūnu Gulbi

SM: Latvija vēlas kļūt par Ķīnas preču izplatīšanas centru Baltijas un Ziemeļvalstīs

SM: Latvija vēlas kļūt par Ķīnas preču izplatīšanas centru Baltijas un Ziemeļvalstīs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Sarunās ar Ķīnu par sadarbību transporta loģistikas jomā Latvijas galvenais piedāvājums ir Ķīnas preču izplatīšana Baltijas valstīs un Ziemeļeiropā caur Latvijas noliktavām, to intervijā Latvijas Radio atzina Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.

Runājot par Centrālās un Austrumeiropas valstu un Ķīnas sadarbības formāta "16+1" transporta ministru un biznesa konferenci, kas notiek viesnīcā "Radisson BLU Latvia", SM pārstāvis atzina, ka galvenais pasākuma mērķis ir veicināt Latvijas un Ķīnas sadarbību transporta loģistikas jomā.

Pēc Maldupa sacītā, Latvija saredz Ķīnu kā jaunu partneri kravu plūsmas diversifikācijā. Latvija jau ilgstoši sadarbojas ar Ķīnu, lai to ieinteresētu plašākā sadarbībā.

Galvenais Latvijas piedāvājums sarunās ar Ķīnas partneriem – Baltijas un Ziemeļeiropas valstu tirgiem paredzēto Ķīnas preču izplatīšana no Latvijas noliktavām. Baltijas valstīs un Ziemeļeiropas valstīs kopumā ir 26 miljoni iedzīvotāju, un ja šim tirgum paredzēto preču distribūcija notiktu caur Latvijas noliktavām, tad "tā būtu nozīmīga lieta", noteica Maldups.

Pēc Maldupa sacītā, Latvija ar Ķīnu runā par konkrētie projektiem, kurus gan viņš atturējās minēt, taču norādīja, ka tie saistīti ar loģistiku, jaunu loģistikas centru izveidi, arī termināļiem.

SM pārstāvis atzina, ka Ķīna līdz šim izrādījusi interesi par veidojamo ātrgaitas dzelzceļa līniju "Rail Baltica". Tāpat Latvija redz iespēju sadarboties ar Ķīnu aviācijas nozarē – saistībā ar tiešo reisu izvedi un investīciju piesaisti "airBaltic".

Pēc Maldupa teiktā, ierasti kravas tiek vestas pa jūru un pēc tam nonāk lielajās ostās. Mērķis ir "iedarbināt konteinervilcienus" – sauszemes savienojumus ar Ķīnu. Pārvadājumi pa dzelzceļu ir dārgāki nekā pa jūru, taču tie ir ātrāki. Ar Vāciju tiek runāts, ka kaut kāda daļa kravu plūsmu uz Skandināviju varētu novirzīt caur Latviju.

Maldups piebilda, ka plašākas sadarbības ar Ķīnu izveides mērķis ir kompensēt Krievijas kravu pūsmas kritumu. Līdz ar Ķīnu tiek runāts arī par sadarbības iespējām ar citām Austrumu valstīm, taču to apjomi nebūtu tik būtiski.

  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti