Polija turpina attīstīt «RailBaltica» «austrumu virzienu», nevis savienojumu ar Lietuvu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Polija saņēmusi Eiropas Investīciju bankas līdzekļus, lai modernizētu dzelzceļa posmu, kas iekļausies “RailBaltica” līnijā, taču joprojām turpina attīstīt arī virzienu uz Baltkrieviju, bet ne savienojumu ar Lietuvu, vēsta rus.lsm.lv.

Polijas dzelzceļa kompānija “PKP Polskie Linie Kolejowe” parakstīja ar banku vienošanos par 175 miljonu eiro lielo kredītu. Šo summu līdz ar Polijas valdības un Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu plānots ieguldīt divu dzelzceļa posmu modernizācijā. Kopumā par 611 miljoniem eiro iecerēts atjaunot divus posmus uz līnijas Varšava–Bjalistoka.

Kopumā plānots atjaunot, elektrificēt un pārbūvēt ātrvilciena vajadzībām vairāk nekā 100 kilometrus dzelzceļa. Pēc modernizācijas vilcieni visā līnijā Varšava–Bjalistoka varēs pārvietoties ar ātrumu 160 kilometri stundā un ceļš no vienas pilsētas līdz otrai prasīs mazāk par divām stundām. Kravas vilcieni varēs braukt ar ātrumu 120 km/h.  

Bjalistokas līnijas pabeigšana radīs tiešu transporta koridoru līdz Vācijai (uz rietumiem no Varšavas darbi jau praktiski pabeigti). Vienlaikus “PKP Polskie Linie Kolejowe” attīsta arī austrumu virzienu – uz Baltkrievijas pilsētu Grodno, kas ir 80 kilometrus no Bjalistokas. Pašlaik starp abām pilsētām kursē pasažieru vilciens, kas ceļā pavada aptuveni 2,5 stundas.  

Savukārt “Rail Baltica” līnijā ietilpstošais dzelzceļa posms no Bjalistokas līdz Lietuvas robežai, no kuras Eiropas standartu maģistrālei tālāk jāved uz Kauņu, Rīgu un Tallinu, joprojām ir ātrvilcieniem nepieejams. 

"“PKP Polskie Linie Kolejowe” pilda dzelzceļa transporta attīstības programmu līdz 2023.gadam,” līguma parakstīšanas pasākumā norādīja dzelzceļa kompānijas vadītājs Irenušs Mercels.

Jau ziņots, ka šī attīstības programma neparedz finansējumu, lai modernizētu dzelzceļa līniju līdz Lietuvas robežai. Atvēlot gandrīz 16 miljardus eiro līdz 2023.gadam investīcijām dzelzceļos, Polijas valdība  neatrada nevienu zlotu, lai attīstītu maģistrāles “Rail Baltica” 200 kilometru garo posmu no Lietuvas robežas. Bez šī posma plānotais Eiropas ātrais dzelzceļš Tallina-Rīga-Kauņa nebūs savienots ar pārējo Eiropu. Tiesa, Polijas Infrastruktūras un attīstības ministrijā   norādīja, ka “tas nenozīmē, ka šis posms nebūs uzbūvēts [nekad]”. 

Aptuveni 200 kilometru garajā posmā līdz Lietuvas robežai daudzviet darbojas ātruma ierobežojums 30 km/h un nesen palaistais vilciens Kauņa–Bjalistoka 250 kilometrus mēro aptuveni 5,5 stundās.  

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti