Jau ilgāku laiku Eiropas Komisijas un Eiropas Parlamenta redzeslokā ir problēmas, kas saistītas ar dalībvalstu kompetencē esošo uzņēmumu peļņas nodokļa politiku un dažādu nodokļu atlaižu iespējami negatīvo ietekmi uz godīgu konkurenci un dalībvalstu budžetu ieņēmumiem. Šīs problēmas izgaismoja tā dēvētais „LuxLeaks” skandāls, kad gaismā nāca fakti, kas liecināja, ka Luksemburga, piedāvājot starptautiskajām kompānijām peļņas nodokļa atlaides, pamudinājusi plaši pazīstamas starptautiskās kompānijas reģistrēties tieši Luksemburgā un ļāvusi tām izvairīties no nodokļa maksāšanas citās Eiropas valstīs. Līdzīgu politiku īstenojušas arī vairākas citas valstis un to nodokļu administrācijas, savā izmeklēšanā konstatējusi Eiropas Komisija.
Tādēļ jau šopavasar EK varētu nākt klajā ar likumdošanas priekšlikumu, kas paredzētu, ka starptautiskajiem koncerniem, tādiem kā, piemēram, ASV kompānijām „Google”, „Amazon” un „Starbucks”, ir jāatklāj informācija par gūtajiem ienākumiem un to, cik lielas summas kompānijas nomaksājušas nodokļos. Pagaidām gan vēl tiek analizēti šāda priekšlikuma plusi un mīnusi, šonedēļ atklāja Eiropas Komisijas pārstāve Annika Breidhārta:
„Mūsu mērķis, vedot konsultācijas un veicot ietekmes novērtējumu, kas patlaban tiek gatavots, ir noskaidrot, vai, pieprasot kompānijām atklāt informāciju par nomaksātajiem nodokļiem, varēs novērst izvairīšanos no nodokļiem un regresīvas nodokļu piemērošanas prakses Eiropas Savienībā. Ietekmes novērtējums ietver analīzi par dažādām politikas iespējām. Šīs analīzes rezultāti tiks ņemti vērā, pieņemot Eiropas Komisijas lēmumu par iespējamiem turpmākiem soļiem. Bet, pirms mēs pieņemam lēmumu par tik ambicioziem pasākumiem, mums ir rūpīgi jāizvērtē apstākļi, ieguvumi, riski un nepieciešamie drošības pasākumi.”
Lielbritāniju pārstāvošā Eiropas Parlamenta deputāte Annelīze Dodsa pērnā gada nogalē paziņoja, ka nodokļu plānošanas un izvairīšanās no nodokļiem dēļ Eiropas Savienības dalībvalstu budžeti gada laikā neiegūst aptuveni vienu triljonu eiro lielus ieņēmumus. Aizdomas par nodokļu plānošanas izmantošanu gulst uz daudzām multinacionālām kompānijām, tostarp ātrās ēdināšanas gigantu „McDonald’s”, jau pieminētajām kompānijām „Google” un „Amazon”, datortehnoloģiju ražotāju „Apple” un citiem globāliem spēlētājiem.