Birokrātijas balva '20

Pensionāru, kurš dzīvo ārpus Latvijas pienākums paziņot, ka ir dzīvs no oktobra-decembrim, iesniedzot arī notariālo apliecinājumu, kas nav senāks par 1 mēnesī. Tātad, ja dzīvo 20-30 gadus, tad tik bieži ir izdevumi un paziņojumi, bet VSAA tie visi jāuzglabā. VID māk uzzināt par ārvalstīs esošās personas ienākumiem, aprēķināt nodokļus, ja nepieciešams un pat soda naudas (persona var būt arī pensionārs). Ja valstī noteikts, ka iestāde nedrīkst prasīt no iedzīvotājiem to, kas jau ir zināms, tad šajā gadījumā VSAA būt u jāsarunā kas ar VID, neskatoties uz to, ka personas patiesā dzīves vieta nav Latvijā. Tiem, kuri dzīvo valstīs, ar kurām VID nesadarbojas, kur ir problēma VSAA pašam sarunāties ar to valstu iedzīvotāju reģistrā analogu - jo cilvēks pārceļoties reģistrējas tajā valstī. Ja nav zināma angļu valodā - tad to VSAA jāpieņem darbā personas, kuras to zina. Ir 21.gs, un personai nav jādara tas, ko iestāde ar tehniskajiem līdzekļiem un interneta starpniecību var pati atrisināt. Cilvēku pazemošana vai institūcionala vardarbība nav jāturpina. VSAA ir starpnieks pensionāram naudas izmaksā no uzkrājuma, kuru valsts ar nodokļu starpniecību lika personai izveidot, un šo uzkrājumu dzīves laikā apgrozīja. Ņey vērā, ka procentus (indeksaciju) par naudas apgrozījumu nemaksā jau vairākus gadus, tad būtu tikai korekti izmaksas brīdī un visā izmaksas periodā izturēties ar cieņu pret tiem, kuru naudu, valsts ekonomikā izmantoja 40 gadus. VSAA ir sistēmas apkalpotājs - konkrēta pakalpojumu sniedzējs, ne vietvaldis un pensionāri nav iestādes īpašuma objekts, lai tiem liegtu saņemt savus uzkrājumus. Bet kā jau minēju, faktu vai persona ir dzīva var noskaidrot legāli sadarbojoties ar citām valstīm.
Krīzes laikā valdība izziņo palīdzību bezdarbniekiem, kuriem ārkārtas situācijas laikā beidzas pabalsta izmaksa. Varot pieteikties uz 180 eiro lielu bezdarbnieka palīdzības pabalstu. To varot izdarīt caur Latvija.lv. Es devos uz portālu tam pieteikties. Meklēju pēc nosaukuma, kuru minējusi LM. Nosaukums neko neatrod. Neatrod pat neko līdzīgu. Meklēju info VSAA mājas lapā. Atrodu tikai info par bezdarbnieka pabalstu un neko par iespēju pieteikties palīdzības pabalstam. Rakstu epastu VSAA. Man atnāk e pasts ar aprakstu, kas jādara. No jauna eju Latvija.lv mājas lapā. meklēju pēc norādītajiem puktiem. Spiežu uz konkrēto saiti, kas man aizved pie meklētāja. Meklēju. Atrodu elektronisko iesnieguma formu. To iesniedzu. Pēc tam saprotu, ka tā ir tikai daļa. Otra daļa ir jāaizpilda elektroniski pieveinotā anketa. Veru vaļā anketu, lai to aizpildītu un parakstītu ar e parakstu. Aktīvās rūtiņas nedarbojas, tās nevar ieklikšķināt, tās pārmet uz citu vietu un neveidot vienlaidu tekstu. Esmu nolēmusi sūtīt vēstuli pa pastu. Pretējā gadījumā sanāk, ka es autorizējos ar saviem datiem latvija.lv, kur autorizēju vēl nosūtīt no sevis iesniegumu, kuram klāt jāpievieno papildus iesniegums, kurš ir elektorniski aizpildīts manā datorā un parakstīts ar manu e parakstu. Un viss šis info ir pieejams tikai pēc pieprasījuma VSAA ar neskaidrām vadlīnijām. Elektroniskā vide varētu būt atbalstoša un vienkārša, bet tā ir sarežģīta ar nevajadzīgām procedūrām, neatrodamu informāciju un vairāku līmeņu autorizāciju un datu ievadi dažādās platformās.
Preces atmuitošana, kas nopirkta ārpus ES. Situācija pirms - fiziska persona no juridiskas personas nopērk preci piem. ASV. Ja preces vērtība pārsniedz 10 EUR, jānomaksā PVN, ja 150 EUR arī muitas nodoklis. Agrāk Latvijas pasts fiziskai personai atsūtīja paziņojumu, kurā bija aprēkināta valstij nodokļos nomaksājamā summa un konts Valsts kasē, kur veikt pārskaitījumu. Fiziskā persona no savas bankas konta veicot pārskaitījumu, varēja iet uz pastu saņemt preci vai samaksāt nodokli uz vietas pastā, par ko pasts ieturēja komisijas maksu. Viss bija tik vienkārši. Sākot ar 2019.gada novembri mainījās notaikumi. Tagad, lai fiziskā persona varētu atmuitot preces ir jāveic sekojošas darbības. 1. Pasts atsūta ziņu, ka ir saņēmis muitojamo preci. Ziņā pasts iekļauj sekojošu informāciju, kas ir nepieciešama fiziskai personai, lai tā aizpildītu muitas deklarāciju: pasta sūtījuma numurs, PUD jeb pagaidu uzglabāšanas dokumenta numurs, PUD kārtas numurs un preces svars. 2. Fiziskā personai ir jāpieslēdzas EDS, kur jāaizpilda muitas deklarāciju, tājā ievadot visus augstāk minētos datus, kā arī vēl citus datus par preci un obligāti klāt pievienojot divus dokumentus - rēķins no pārdevēja un samaksu aplicinošs dokuments. 3. Fiziskā persona ielogojas savā bankas kontā un sagalbā maksājuma uzdevuma apliecinājumu. 4. fiziskā persona ielogojas piemēram ebay un saglabā rēķina apliecinājumu. 5. Tad, kad ir visi nepieciešamie dati un papīri, aizpilda muitas deklarāciju un sistēma aprēķina nodokli. 7. Tiek samaksāts nodoklis un var iet uz pastu. Vai arī, ja fiziskā persona nespēj veikt visas augstāk minētās darbības pati, viņa raksta e-pastu pastam, ka vēlas izmantot pasta muitas brokeri. Un arī šajā gadījumā ir jānosūta pasta muitas brokerim rēķinu no pārdevēja un maksājuma uzdevuma apliecinājumu. Tā teikt ļoti atviegloja visiem dzīvi!!!
Ziņo
Tieslietas un iekšlietas
Ziņojumu skaits: 5

Iestāde: Valsts zemes dienests

Pieteikt atsevišķa dzīvokļa kadastrālo uzmērīšanu (agrāk tehnisko inventarizāciju) Valsts zemes dienestā, ja daudzdzīvokļu māja nav sadalīta dzīvokļu īpašumos, var tikai visi kopīpašnieki kopā vai ja juridiski pareizi visi kopīpašnieki pilnvaro ...

Šis ir jālabo! Esi nobalsojis Balsu skaits: 45

Iestāde: Valsts zemes dienests

Ja zemes vienības robežplāns fiziski ir cauršūts, caurauklots un sašūts kopā ar citu zemes vienību robežplāniem, piemēram, kopā 5 zemes vienību robežplāni (katrs uz savas lapas) cauraukloti kopā , tad gadījumā ja vienu no šīm zemes vienībām vēlas sadalīt, tad loģiski ir, ka ir jāizgatavo 2 jauni robežplāni. BET atlikušajiem 4 robežplāniem nav ļauts palikt tādiem kādi tie bija. Tie OBLIGĀTI ir jāizgatavo no jauna, lai arī kamerāli (kabinetā) un, protams, par šo izgatavošanu no jauna ir jāmaksā. vienīgā fiziskā atšķirība šiem 4 no jauna izgatavojamajiem robežplāniem - tiem nav fizisku caurumu, kādi bija vecajiem, kas bija sašūti kopā. Nekas cits pat nedrīkst atšķirties.

Šis ir jālabo! Esi nobalsojis Balsu skaits: 42

Iestāde: Pilsonības un Migrācijas lietu pārvalde

Mans vīrs (ASV pilsonis) saņēma uzturēšanās atļauju uz 4 gadiem, bet tā ir, acīmredzot, jāatjauno katru gadu, katru gadu maksājot attiecīgās nodevas.
Process ir tāds, ka man katru gadu jāpierakstās, lai noformētu izsaukumu. Lai noformētu izsaukumu, man ir jāierodas Migrācijas departamentā un jāaizpilda vairāki iesniegumi. Pēc izaukuma noformēšanas mēs pēc atkārtota pieraksta ejam uz Migrācijas departamentu ar attiecīgajiem papīriem un izziņām, lai pagarinātu uzturēšanās atļauju, kas ir tas, ko darījām pēc pirmās (1 gada) uzturēšanās atļaujas izsniegšanas.
Pieraksts uz vizītēm jāveic vairākus mēnešus iepriekš, tādēļ man - latvijas pilsonei, personīgi par šo ir jādomā vismaz 4 mēnešus katru gadu, ja ne pat vairāk.
Kāda ir starpība starp 1 un 4 gadu uzturēšanās atļaujas, ja katru gadu ir jādara tas pats?
Es arī nevaru saprast kādiem dokumentiem jābūt līdzi, tādēļ vienmēr sagatavojam visu. Un attiecībā uz to man ir vēl kādi 5 stāsti par birokrātiju un atšķirīgu informāciju, kas saistīta ar Migrācijas departamentu.

Šis ir jālabo! Esi nobalsojis Balsu skaits: 0

Iestāde:

Konceptuāli jāpārskata jaunas būves ierakstīšanu Zemesgrāmatā. Ja viss ir jau izvērtēts būvvaldē un Valsts zemes dienestā, būve pieņemta ekspluatācijā vai apstiprināta būvdarbu pabeigšana, visi dati reģistrēti Būvniecības informācijas sistēmā un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, tad ko tur vēl vērtēt tiesnešiem? Ja īpašniekam ir pienākums jauno būvi ierakstīt Zemesgrāmatā, kāpēc vēl vajag īpašnieka iesniegumu kā dokumentu, lai to ierosinātu? Vienkārši 3 valsts informācijas sistēmām (BIS, NĪVKIS un VVDZ) jāapmainās ar datiem un lieta darīta.

Šis ir jālabo! Esi nobalsojis Balsu skaits: 0

Iestāde: Centrālā statistikas pārvalde

Azartspēļu uzņēmumam jāsniedz atskaite CSP ar tiem pašiem datiem (apgrozījumu), kas jau noziņoti Valsts ieņēmumu dienestam, un kas jau noziņoti Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai. Valsts nevar sakārtot vienotu pieeju, tamdēļ uzņēmējam 3x jāziņo viens un tas pats dažādām iestādēm.

Šis ir jālabo! Esi nobalsojis Balsu skaits: 0