Autora ziņas
Japāņu režisora Hirokadzu Kore-edas jaunākā filma “Zaglēni” (“Manbiki kazoku”) ir jau septītais viņa darbs, kas guvis atzinību Kannu kinofestivālā, un šogad viskomplementārākajā formā – Zelta palmas zara veidolā. Šomēnes tā skatāma arī Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) mēli mežģījoši nodēvētajā Festivāla festivālu programmā.
Režisora Spaika Lī filmas “Melnais KKKlanmens” (“BlacKkKlansman”) sižets balstīts izbijušā policista Rona Stalvorta 2014.gadā klajā nākušajos memuāros. Viņš ne tikai pagājušā gadsimta 70. gados kļuvis par pirmo melnādaino policistu Koloradospringsas policijas departamentā, bet jau pašā savas karjeras sākumā paveicis prātam neiedomājamo – iefiltrējies Kukluksklana biedru rindās.
Filmas “Pasaules sirds” (“Сердце мира”, 2018) scenāriju tās režisore Natālija Meščaņinova rakstījusi sadarbībā ar režisoru Borisu Hļebņikovu, un šis tandēms jau atkārtoti sevi pierāda kā vitālu un asredzīgu cilvēka iedabas pazinēju, skatītājam liekot uzdot jautājumus par brīvo gribu, izvēļu sekām un ļaušanos dzīves straumei.
Režisoru Kristīnes Briedes un Audrjus Stoņa filma “Laika tilti”, ar kuru 2018. gadā tika atklāts Baltijas jūras dokumentālo filmu forums (Baltic Sea Docs), ir meditatīvs, cieņpilns reveranss 60.-70. gadu Baltijas poētiskā dokumentālā kino autoriem.
Režisora Dāvja Dreimaņa diplomdarbs “Baroni” ir dinamiska komēdija par tēvu un dēlu, kuri pavecā busiņā apbraukā Latvijas laukus, meklēdami filmēšanas lokācijas dēla topošajai filmai. Tomēr ar izrādās, ka tēva idilliskā vīzija par viņa atvasi-režisoru nesaskan ar paša dēla pragmatiskajām ambīcijām. Intervijā filmas autors atklāj, kādas rakstura īpašības jāizkopj labam režisoram, un arīdzan atzīst, kuros brīžos vēl pagaidām nākas sevī vilties.
“Mažora dienas, minora naktis” (2016) ir režisores Ditas Celmiņas mūzikla žanra interpretācija mūsdienās par divu jauniešu sarežģītajām attiecībām, atklājot abu ideālus, atšķirīgos sapņus un vēlmi nepazaudēt saikni ar mīļotajiem cilvēkiem un ģimeni. Brīvdienu branča rosme, kas virmo ap mūsu sarunu galdiņu, pat ļoti piestāv režisorei, kad viņa jūsmīgi un ar starojošu optimismu stāsta gan par kino veidošanu, gan kino skatīšanos.
Režisora Rinalda Zelta filma "Silts klusums" (2016) ir rāma meditācija par būšanu vienatnē ar sevi un dabu. Ne vien varoņa realitātes uztvere vientulībā top transformēta, bet arī skatītājs tiek izaicināts apturēt ikdienas traukšanos un vienkārši skatīties. Lēni malkojot tēju, ar autoru pamazām rekonstruējām tās sajūtas un pārdomas, no kurām tapa filma. Filmu savukārt varēs jau šovakar plkst. 22.30 skatīties Latvijas Televīzijā vai arī replay.lv .
Latviešu jauno režisoru programmu Latvijas Televīzijas ciklā atklāj Lienes Lindes maģistra darbs “Septiņas neveikla seksa reizes” (2016) par jaunu kinorežisori, kura mēģina uzņemt savu pirmo filmu, par scenārija pamatu izmantojot savu seksuālo pieredzi. Režisores darbs 2017. gadā saņēma "Lielo Kristapu" kā labākā studentu filma, to arīdzan augstu novērtējusi ārzemju auditorija. Ar Lieni Lindi tikāmies, lai parunātu par to, cik jēdzīgi kopā savietot vārdus “jaunais” un “režisors” un ko patiesībā nozīmē taisīt studentu filmas. Tāpat Liene Linde atklāja, ka filmu “Septiņas neveikla seksa reizes” veidot viņu pamudinājis tas, ka latviešu kino seksa un seksualitātes atspoguļojums ir diezgan briesmīgs.
Mūsdienās izciliem sportistiem nav sarežģīti mainīt pilsonību, lai nokļūtu labākos treniņu apstākļos un vieglāk spētu sasniegt rezultātus, tomēr citi neparko negrasās starptautiskās sacensībās startēt zem sveša karoga. Pat ne tad, ja šeit, Latvijā, ne vienmēr jūtas pilnībā gaidīti. Ar filmas “Mūsējie” režisoru Matīsu Spaili runājam par viņa filmu, aizspriedumiem sabiedrībā un cenšamies noskaidrot, ko un kāpēc negrasāmies upurēt ātras slavas un personīgo panākumu vārdā. Filmu skatieties LTV1 13.decembrī plkst. 20.
Režisora Didža Eglīša filma “Meklētāji”, kas LTV1 skatāma 22.novembrī plkst. 20, vēsta par brīvprātīgo organizācijas bezvests.lv biedriem, kuri savā brīvajā laikā organizē visdažādākā līmeņa bez vēsts pazudušu cilvēku meklēšanas akcijas un apmācības. Meklējot bez vēsts pazudušos, varoņi var ne tikai sniegt atbalstu un palīdzēt līdzcilvēkiem šķietami bezcerīgos vai traģiskos brīžos, bet arī atrast sevi – savu misiju un vietu zem šīs saules. Kā intervijā atzīst režisors, filma ir aisberga redzamā daļa.
"Negribējās filmā gausties un sūdzēties, cik viss ir slikti un cik jauniem ārstiem Latvijā ir grūti. Tad radās ideja apgriezt visu kājām gaisā, paskatīties uz šo situāciju ar ironiju, kas noslēpusies aiz uzmundrinošiem tekstiem un pacilāta noskaņojuma," saka Inese Kļava, stāstot par filmu "Rezidenti", kura savu televīzijas pirmizrādi piedzīvos 15.novembrī.
Kamēr režisora Aika Karapetjana trešā pilnmetrāžas filma – psiholoģiskais trilleris “Pirmdzimtais” – vēl arvien apceļo ārvalstu kinofestivālus un kamēr gaidām mūsu pašmāju Nacionālās kino balvas “Lielais Kristaps” pasniegšanu, uz kuru filma pretendē veselās 11 kategorijās, to nupat jau pāris nedēļas iespējams noskatīties arī Latvijas kinoteātros.