Marija Zeņkova ir Kijivas Dekoratīvi lietišķās mākslas un dizaina akadēmijas lektore, viņa gatavojās aizstāvēt disertāciju par vizuālās mākslas vēsturi, taču karš izjauca aizstāvēšanu un pārcēla to uz nenoteiktu laiku. Bet ukraiņu mākslinieces daiļradē sākās Latvijas periods.
Autora ziņas
Aktrises Janas Ļisovas pieredze uzkrāta un noslīpēta gandrīz uz visām Rīgas teātru skatuvēm, bet viņa pati sarunā ar Rus.lsm.lv atzīst, ka mēdz justies nepārliecināta par to, ko dara: "Es vairāk tiecos pēc patiesības, pēc organiskas pastāvēšanas uz skatuves. Un tajā saskatu savu mīnusu, jo profesija prasa māku spēlēt. Mēģinu ar sevi vienoties, bet pagaidām tā katru reizi ir cīņa ar sevi."
Rudens rīdziniekiem padevies reti ražens – gan ikgadējie festivāli, gan biennāles, gan kvadriennāles, bet izstāžu vietu skaits pamestās ēkās turpinājis augt. Pārvirzīt skatītāju plūsmas uz turieni, kur vairs netiek sperta cilvēka kāja, mākslai ir ierasta lieta, un tas to nepadara mazāk cēlu. Kultūrtelpa “Točka” apguvusi bijušās rūpnīcas “Provodņik” galveno korpusu. Gigantiskās ēkas trīs stāvos izstādē "Točka" apskatāmi vairāk nekā astoņdesmit Latvijas gleznotāju, grafiķu, skulptoru, fotogrāfu un citu žanru pārstāvju darbi.
Ģertrūdes ielas teātris pēc koronavīrusa izplatības ierobežošanas pasākumu mīkstināšanas tika atvērts agrāk par citiem Rīgā un gandrīz tūlīt pat piedāvāja pirmizrādi – horeogrāfes un laikmetīgās dejas izpildītājas Janas Jacukas izrādi “Baiļu rutīna”.
Latvijas Mākslinieku savienības galerijā apskatāma izstāde “Never give up!/Nekad nepadodies!” – mākslinieces un pedagoģes Ivetas Laures konceptuāli objekti un instalācijas. Vispirms pamanīsiet svārkus, kas plivinās virs ventilatora – atcerēsieties kinokadrus ar Merilinu Monro un jums radīsies aizdomas – runa būs par sieviešu spēju kārdināt un robežsituācijām, kurās tai ir piedauzīgs zemteksts. Vai arī vienkārši zemteksts.
Bijusī maskaviete Jevgeņija Šermeņova dzīvo Latvijā nepilnus piecus gadus, taču šeit jau kļuvusi neaizstājama. Dzīvi interesējoties par šejienes teātri, viņa nezaudē sakarus ar režisoriem, dramaturgiem, aktieriem, pedagogiem Krievijā. Stāsta viņiem par mums, bet mums – par viņiem, un ved viņus pie mums viesizrādēs. Tas padara teātra telpu tādu, kādai tai jābūt, – bez robežām un visiem kopīgu.
Rīgas Porcelāna muzejā grūti iedomāties vasarīgāku izstādi par to, kurā eksponētas Ineses Brants apgleznotās vāzes un šķīvji, raksta Rus.lsm.lv.
Galerija "Tattoo Art Gallery" (Rīgā, Stabu ielā 46/48) pirmoreiz atklājusi izstādi ar vienu gleznu –"Bagdādē viss mierīgi" –, kuru radījis slavenais Latvijas abstrakcionists Nikolajs Krivošeins.