Bet kā ar bērnu raksturu iepazīšanu, viņa atvēršanu, talantu atklāšanu un dzīvesprieka radīšanu, un individuālo pieeju?
“Cik es personīgi novēroju, ar bērniem individuāli tika runāts diezgan maz. Bet audzinātājas man stāstīja par diviem bērniņiem, kuri visu laiku stāsta vecākiem, kas notiek, lai ar viņiem tā uzmanīgi, jādara viss tā, kā vajag, jo viņi var pastāstīt vecākiem. Par pārējiem bērniem.. audzinātājas nerunāja ar viņiem. Nemēģināja izprast, kādi tieši viņi ir,” stāstīja raidījuma žurnāliste – auklīte.
Viena audzinātāja gan ar visu tikusi galā bez balss pacelšanas, bez pazemojumiem un spriedzes radīšanas, bet cita audzinātāja ar katru dienu pret bērniem kļuvusi arvien varmācīgāka.
“Kad es strādāju ar šo audzinātāju, kas ar šo spēcīgo agresiju, šīm dusmām pacēla balsi pret bērniem un viņus aizskāra, es pati to ārkārtīgi saasināti uz sevis izjutu. Es vienkārši iekšēji biju sastingusi, ļoti izjutu to spriedzi. Atceros jau, kad gāju uz dārziņu ar domu, ka man atkal būs jāklausās šī bļaušana,” stāstīja auklīte.
KONTEKSTS
Raidījums “Aizliegtais paņēmiens” 4 mēnešu specoperācijā atklāja, ka Rīgas pašvaldības 36. bērnudārzā kliegšana un purināšana – vardarbība ir bērnu ikdiena. Ja bērns neklausa, tad jāuzbļauj vai jāsapurina, lai stūrī paraud, un tad būs miers. Bērni šeit ir nejēgas, mazie punduri un pinkšķi, neiecietība un pazemošana.