4. studija

Kam domātas tilta margas, ja pie tām nav iespējams pieturēties?

4. studija

Seniori sašutuši - sabiedriskā viedokļa pētījumos viņus neņem vērā!

Pašvaldības piešķirtos jaunajos dzīvokļos īrniekus šokē daudzie defekti.

Jaunajos Rīgas sociālajos dzīvokļos īrnieki šokā par rupjām celtnieku kļūdām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

18 ģimenes ļoti priecājās, kad tika ierādīti dzīvokļi svaigi remontētā namā Valdlauču ielā 10, Rīgā. Tomēr prieku par jaunajiem mājokļiem aizēno rupjas celtnieku kļūdas. Rīgas domes Vides un mājokļu departamentā par iemītnieku konstatētajām kļūdām ir pārsteigti, jo iedzīvotāju sūdzības līdz viņiem neesot nonākušas.

Rīgas dome ieguldījusi vairāk nekā 800 000 eiro, lai restaurētu un rekonstruētu bijušo kultūras nama ēku Valdlaučos. Ēka desmit gadu bijusi kritiskā stāvoklī, tomēr Rīgas dome to nolēma nepārdot, jo  rindas uz pašvaldības īres dzīvokļiem tikai aug. Ieguldīja milzu naudu, lai telpas pārvērstu par mūsdienīgiem dzīvokļiem. Augustā 18 dzīvokļos sāka dzīvot cilvēki, tomēr mājā atklājas arvien jauni un jauni defekti, kas iedzīvotāju ikdienu padara neciešamu.

"No 2005. gada stāvam rindā, gaidījām [pašvaldības dzīvokli] 14 gadus. Pirmā problēma bija tā, ka izlietne nebija pareizi savienota. Tad – zvani: 10. dzīvoklim zvana un arī mums zvanīja.

Mēs jau mēnesi dzīvojam bez karstā ūdens. Tā kā gribētos nomazgāties. Sildām ūdeni, mazgājamies bļodiņā," stāsta pensionāre Silvija Būrija.

Šajā namā piešķirts dzīvoklis arī vientuļajai trīs bērnu māmiņai Ingai Zandausai. Viņas ģimenē aug meitiņa ar īpašām vajadzībām, arī dēlam ir veselības problēmas. Viņa neslēpj – četru istabu dzīvoklis, par kura īri jāmaksā vien nedaudz vairāk kā seši eiro mēnesī, nācis kā milzīga dāvana, tomēr šobrīd tas vairāk sagādā galvassāpes.

"Man, iedodot atslēgas, pateica, ka pusotras nedēļas laikā būs pieslēgts ūdens, bet reāli tas nenotika. Līdz ar to es sāku celt šos jautājumus augšā, rakstīt e-pastus, visur prasīt – kāpēc tas tā, jo es nevarēju dzīvot tādos apstākļos, un tad sāka parādīties vēl lielākas problēmas šajā mājā. (..) Šo piektdien tikai pieslēdza ūdeni, un diemžēl man dzīvoklis pa nakti nopludoja. Visa grīda priekštelpā ir pacēlusies, un zem grīdas ir slapjš," stāsta Inga.

Inga stāsta, ka baidās vannas istabas dušā apmazgāt savu meitu. Vannas istabā ir līdzena, slidena grīda, noteka nestrādā. "Caurums [grīdā ūdens novadei] ir, bet ūdens netek iekšā, bet vienkārši notek pa visu grīdu. Sanāk, ka mēs ar lupatu vienkārši ņemam un slaukām to ūdeni," klāsta sieviete.

Arī Ingas kaimiņa, piecu bērnu tēva Dina Daņiļeviča jaunajā mājoklī atklājušies santehnikas defekti. "Lai tiktu klāt [ūdens] skaitītājam, man podā jābāž galva gandrīz. Viss krīt nost," stāsta dzīvokļa īrnieks, pieļaujot iespēju – lai redzētu skaitītāja rādījumus, jānoņem virs poda esošā ūdens tvertne.

Pie katra dzīvokļa durvīm ir uzstādīta zvana poga. Kad to nospiež, zvana katrā mājoklī. Iedzīvotāji jau paspējuši izņemt baterijas no zvanu ierīcēm, lai tikai tās netraucētu.

"Ir iedotas atslēgas un ielikti cilvēki iekšā, bet atbildības nav nekādas par šo māju. Tas ir vienkārši – es iedevu dzīvokli, un tieku no cilvēka vaļā, lai man tikai rinda iet uz priekšu. Es tā domāju. Tiec vaļā no cilvēka un nevis padomā par to, kas reāli notiek šajā mājā," sprieda Inga.

Fakts, ka mājā ir taupīts kvalitatīvākai santehnikai, notekām, caurulēm – ir acīmredzams.

Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta direktors Anatolijs Aleksejenko par nebūšanām mājā pirmo reizi dzird no "4. studijas", iedzīvotāju sūdzības līdz viņam neesot nonākušas. Aleksejenko pēc "4. studijas" sniegtās informācijas noskaidrojis, kādēļ daļai mājas vēl joprojām nav siltā ūdens.

"Divi krāni ir. Vienu palaida, bet otru aizmirsa, cilvēcīgais faktors. Bet, kāpēc pārvaldnieks nepateica savam tiešajam priekšniekam, ka ar departamentu jāsazvanās, ka ir kāds nepabeigts darbs, vai ir kāda kļūda, ko vajag palabot? Nu, nav nekādu problēmu. (..) Tie paši celtnieki, lai dabūtu savu [garantijas] naudu pēc diviem gadiem atpakaļ, viņi izdarīs visu, kas pienākas, ja tur ir kļūda... 

Skaidrs, kad mēs pieņēmām, mēs neskatījāmies, cik tur slīpa tā grīda ir. Pieņemu, ka katrā dzīvoklī, kad izgāja, diez vai paskatījās... Flīzes ir, ūdens tek, viss iet. 

Varētu būt tāda kļūda, bet to palabot [var] divu dienu laikā," teica Aleksejenko.

Celtniecības uzņēmums bankā atstājis 10% no summas, kāda ieguldīta mājas renovācijā. Šo naudu departaments divu gadu laikā drīkst izmantot garantijas remontam. Tas nozīmē, ka sociālā nama ļaudīm par nepilnību novēršanu no savas kabatas nebūs jāmaksā. Projektētāji gan arī aizmirsuši, ka nama iedzīvotājiem nepieciešama gaisma mājas pagalmā. Šis jautājums tikšot iekļauts nākamā gada Rīgas domes budžetā.

Mammai, kura audzina īpašo bērnu, departamentā sola nekavējoties vannas istabā nomainīt grīdas segumu, lai tas neslīdētu, arī noteku salabos, lai Ingai nebūtu jāuztraucas par bērna drošu mazgāšanu. Remontdarbi tiks veikti arī pārējos dzīvokļos, kuros iedzīvotāji būs konstatējuši kādas nepilnības. Par tām jāinformē nama pārvaldnieks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti