Panorāma

Cik aktīvi piesakās dīkstāves pabalstiem?

Panorāma

Aptur plānveida veselības pakalpojumu sniegšanu

Rīgas sabiedriskajā transportā brīvbiļetes neatcels

Ierobežos pasažieru skaitu vienā autobusā; aicina pilsētas atcelt atlaides

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Jaunā koronavīrusa infekcijas Covid-19 izplatīšanās riska mazināšanai no piektdienas, 27. marta, uz ārkārtējās situācijas laiku reģionālajos maršrutos tiks ierobežots pārvadāto pasažieru skaits vienā autobusā, tādējādi nodrošinot lielāku distanci starp pasažieriem, informēja Autotransporta direkcijā.

Attiecīgu rīkojumu ceturtdien, 26. martā, izdevis satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Plānots, ka autobusā pasažieri varēs ieņemt katru otro sēdvietu. Turklāt tās tiks izkārtotas pamīšus, lai veidotos lielāka distance no visām pusēm. Mikroautobusos pasažieri nevarēs izmantot stāvvietas.

Ierobežos pasažieru skaits vienā autobusā
00:00 / 03:00
Lejuplādēt

Tāpat autobusos, kur vadītāja sēdvieta nav nodalīta no transportlīdzekļa salona, netiks nodrošināta biļešu tirdzniecība sēdvietām, kas atrodas aiz šofera.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits informēja, ka pārvadātāji arī aicināti iespēju robežas neizmantot mikroautobusus, jo tiem ir mazāka ietilpība, un iespēju robežās  ieviest papildu reisus, ja to var darīt.  Savukārt, ja izmanto mirkroautobusus, tad nepieļaut stāvēšanu, bet izmantot tikai sēdvietas.  

Pret šādiem ierobežojumiem iebildumu nav arī nozari pārraugošajai Autotransporta direkcijai. Tās vadītājs Kristiāns Godiņš skaidro, ka nozare izprot ierobežojumu nepieciešamību un bijusi iesaistīta arī šo noteikumu izstrādē.

Reģionālajā sabiedriskajā transportā kopumā to var realizēt, jo šobrīd autobusos un vilcienos pasažieru skaits samazinājies par 45% – 50%, ir maršruti, kur samazinājums ir pat par 65%.

Ņemot vērā, ka turpmāk reģionālo maršrutu autobusos pieejamo sēdvietu skaits tiks samazināts uz pusi, visiem iedzīvotājiem, kuri neizmanto sabiedrisko transportu darba vajadzībām, direkcija aicina izvērtēt brauciena nepieciešamību. Priekšroka būtu dodama tiem iedzīvotājiem, kuri dodas uz darbavietu un pēc tam – atpakaļ mājās, īpaši tad, ja persona ir nodarbināta medicīnas, tiesību aizsardzības vai tirdzniecības jomā.

Pasažieri tiek aicināti gadījumos, kad tas ir iespējams, biļeti iegādāt, neizmantojot skaidru naudu, bet maksāt ar bankas karti vai pirkt to internetā vai autoostā. Autotransporta direkcija turpina pārskatīt reģionālo maršrutu reisu skaitu. Ja būs nepieciešamība, tiks izvērtēta iespēja palielināt autobusu reisu skaitu konkrētā maršrutā.

Satiksmes ministrs arī lūdzis pilsētām atcelt biļešu atvieglojumus, lai cilvēki nebrauktu lieki.

Rīgā par brīvbiļešu un atlaižu atcelšanu var lemt pagaidu administrācija, kuras vadītājs jautājumu licis izvērtēt izpilddirektoram Jurim Radzevičam. Viņš jau nonācis pie slēdziena, ka atvieglojumi krīzes laikā nav jāatceļ, jo pensionāri tad būtu spiesti braukt “pa zaķi”.

“Tad sanāk, ka mēs karosim ar šīm mazturīgajām, atsevišķām sociālajām grupām, un mēs atkal apdraudam savus darbiniekus. Konduktori arī atsakās tagad komunicēt, iet klāt un šo fizisko kontaktu piemērot. Tādēļ mēs šeit liekam zem sitiena arī savus darbiniekus,” norādīja Radzevičs.

“Rīgas satiksme” arī nevarot nodrošināt, ka transportlīdzekļi brauc pustukši, jo biļetes nepārdod uz sēdvietu skaitu.

Gan uzņēmums, gan Satiksmes ministrija vienlaikus uzsver, ka atbildīgiem par Covid-19 ierobežošanu ir jābūt arī pasažieriem, kuriem jāievēro vismaz divu metru distance vienam no otra.  

KONTEKSTS:

Latvijā pirmoreiz Covid-19 vīruss konstatēts 2020. gada 2. martā. Ar mērķi ierobežot infekcijas izplatīšanos Latvijā 12. martā nolemts izsludināt ārkārtējo situāciju, kas būs spēkā līdz 14. aprīlim un kuras laikā noteikta virkne ierobežojumu, tostarp mācībām skolās jānotiek attālināti un arī atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi un lidojumi.

Bet 25. martā pirmo reizi ir konstatēti pieci inficēšanas gadījumi cilvēkiem, kuri nav bijuši ārzemēs un nav bijuši kontaktā ar Covid-19 slimniekiem,  kas nozīmē, ka vīruss cirkulē sabiedrībā, un, pēc epidemiologu teiktā, Latvija nonākusi epidēmijas otrajā fāzē, tāpēc jābūt īpaši uzmanīgiem.  

Pandēmijas ekonomisko seku pārvarēšanai Latvijā paredzēti īpaši valsts atbalsta mehānismi Covid-19 skartajiem uzņēmumiem, to darbiniekiem, Covid-19 pacientiem un arī visiem uzņēmumiem. Tāpat valsts mobilizējusi līdzekļus nedaudz vairāk kā 2 miljardu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti