Ziņas vieglajā valodā 25. decembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 25.decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 25. decembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Svin Ziemassvētkus

Pirmdien, 25.decembrī, Latvijā un citur kristīgajā pasaulē svin Ziemassvētkus.

Latvijas Romas katoļu baznīcas arhibīskaps metropolīts Zbigņevs Stankevičs aicināja palīdzēt vientuļiem, atstumtiem vai trūkumā nonākušiem cilvēkiem.

 

Pāvests aicina uz mieru Jeruzalemē

Pāvests Francisks Ziemassvētku uzrunā aicināja uz mieru Jeruzalemē.

Pāvests par Jeruzalemi runā laikā, kad atkal saasinājušās palestīniešu un izraēliešu attiecības.

Pie tā vainīgs ASV prezidents Donalds Tramps. Viņš atzina Jeruzalemi par Izraēlas galvaspilsētu.

Tam nepiekrīt gan palestīnieši, gan lielākā daļa pasaules valstu.

 

Gvatemala pārcels vēstniecību Izraēlā uz Jeruzalemi

Gvatemala ir viena no dažām valstīm, kas Trampa lēmumu atbalsta par Jeruzalemes atzīšanu par Izraēlas galvaspilsētu.

Gvatemala  paziņoja, ka sekos ASV lēmumam un pārcels savu vēstniecību Izraēlā uz Jeruzalemi.

Gvatemalai ir bail pazaudēt Amerikas finansiālo atbalstu, tāpēc tā atbalsta Trampu.

 

Krievijā Navaļnijam neļauj kandidēt  prezidenta vēlēšanās

Krievijas Centrālā vēlēšanu komisija neļauj opozīcijas līderim Aleksejam Navaļnijam piedalīties prezidenta vēlēšanās.

Komisija paziņoja, ka krimināli sodīts cilvēks nedrīkst kandidēt uz prezidenta amatu.

Navaļnijs uzskata, ka aizliegums nav likumīgs.

Viņš aicina savus atbalstītājus neiet uz vēlēšanām.

Navaļnijs Putinu sauc par krāpnieku un uzskata, ka vēlēšanās piedalās Putins izraudzīti kandidāti.

Krievijas prezidenta vēlēšanas notiks 18.martā. Putins kandidēs uz ceturto termiņu amatā.

 

Negadījums Maskavā

Maskavā notika traģisks negadījums.

Pasažieru autobuss iebrauca gājēju tunelī.

Bojā gāja pieci cilvēki un vēl 15 guva ievainojumus.

Varasiestādes saka, ka tas nebija terorakts.

Negadījums notika vai nu šofera kļūdas dēļ, vai arī bija sabojājies autobuss.

 

Rīgas Domā piemiņas zīme neatkarīgajai Latvijai

Rīgas Domā pirmo reizi izveidota piemiņas zīme neatkarīgajai Latvijai.

Tā ir barikāžu laikam veltītā vitrāža „Ar degsmi par brīvu Latviju”.

Vitrāža uzstādīta Marijas kapelā ar skatu uz Doma laukumu.

Vitrāža tapusi par tautas ziedojumiem. Vitrāžu veidoja piecus gadus. To oficiāli atklās nākamā gada sākumā.

 

Miris "Arsenāla" tēvs Augusts Sukuts

Septiņdesmit gadu vecumā miris režisors un kinofestivāla "Arsenāls" dibinātājs Augusts Sukuts.

Viņš uzņēma dokumentālās filmas, darbojās arī kā producents un scenāriju autors.

1986.gadā viņš izveidoja filmu skati "Arsenāls”. Vēlāk tas kļuva par starptautisku kinofestivālu.

 

Laika ziņas

Gaidāma īpaši silta un vējaina nakts.

Vējš būs brāzmains un Kurzemē sasniegs pat 20 metrus sekundē.

Nedaudz līs, vairāk nokrišņu būs Vidzemē.

Valsts austrumos gaidāma arī migla.

Gaisa temperatūra +2…+7°, austrumu rajonos 0…+1°.

Otrdien, 26.decembrī, prognozē +5…+7°.

Laika tips: naktī 3. - nelabvēlīgs, dienā 2. - labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti