Ziņas vieglajā valodā 7.oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 7.oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 7.oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Raksta diktātu latviešu valodā

Sestdien, 7.oktobrī,  visā pasaulē cilvēki varēja rakstīt diktātu latviešu valodā.

Internetā to rakstīja gandrīz seši simti cilvēku.

Uz pusi mazāk rakstītāju atnāca uz skolām.

Kopumā šogad diktātu rakstīja vairāk cilvēku nekā pērn.

Rezultāti būs zināmi mēneša laikā.

Labākie saņems balvas - grāmatas un teātra biļetes.

 

Spānijā cilvēki piedalījās demonstrācijās

Projekts „Ziņas vieglajā valodā – pieejama informācija cilvēkiem ar invaliditāti” tiek finansēts no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Madridē un Barselonā demonstranti aicināja Katalonijas krīzi risināt sarunu ceļā.

Demonstrācijas Spānijas galvaspilsētā Madridē un Katalonijas reģiona galvaspilsētā Barselonā notika vienlaicīgi.

Cilvēki sauca, ka grib sarunas, vairāk sapratnes un mazāk naida.

Šoreiz cilvēkiem nebija karogu. Viņiem mugurā bija balti krekli.

Madrides centrā notika arī cita demonstrācija.

Tajā tūkstošiem cilvēku aicināja aizsargāt Spānijas vienotību.

Viņiem rokās bija Spānijas karogi.

Lai nošķirtu abu demonstrāciju dalībniekus, vienā brīdī pat bija nepieciešama policijas iejaukšanās.

Katalonija gatavojas pasludināt neatkarību. Spānijas valdība to uzskata par pretlikumīgu rīcību.

 

Arī Krievijā notika demonstrācijas

Cilvēki izgāja ielās un protestēja pret Putina valdīšanu.

Demonstrācijas nebija atļautas, taču ļaudis tajās piedalījās.

Protestus rīkoja opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija atbalstītāji.

Navaļņijs ir Kremļa politika pretinieks.

Viņš pazīstams kā cīnītājs pret korupciju un grib kandidēt prezidenta vēlēšanās.

Oficiāli viņam šādas iespējas nav, jo viņam piespriests nosacīts cietumsods.

 

Londonā automašīna uzbraukusi gājējiem

Londonā pie Dabas vēstures muzeja šodien automašīna uzbraukusi gājējiem.

Vairāki ievainoti.

Viens cilvēks aizturēts, bet policija turpina skaidrot notikušo.

Aculiecinieki tikmēr vēstīja, ka notikuma vietā atrodas bruņoti policisti.

 

Latvijas futbolisti spēkojas ar fēriešiem

Latvijas futbola izlase spēkosies ar Fēru salu futbolistiem.

Mūsu futbolisti piedzīvojuši zaudējumus jau deviņos mačos pēc kārtas.

Šis Latvijas futbola izlasei ir priekšpēdējais mačs nākamā gada Pasaules kausa kvalifikācijā.

Ciklu mūsu futbolisti noslēgs otrdien Rīgā, kad tiksies ar Andoras valstsvienību.

 

Nakts būs lietaina

Rīgā pašlaik 11 grādi, D vējš 3 m/s. Atmosfēras spiediens 753 mm. Gaisa relatīvais mitrums 76 %

Nakts būs lietaina un vējaina. Sinoptiķi brīdina, ka Kurzemē līs ļoti stipri. Tā kā zeme ir slapja un lietus turpina līt Kurzemes un Vidzemes upēs strauji paaugstinājies ūdens līmenis. Varētu applūst palienes un zemākās vietas. Latgalē nokrišņus neprognozē... Gaisa temperatūra naktī un no rīta būs +5..+9 grādi, dienā +8..+12 grādi.

Rīgā gaidāms ilgstošs lietus, pēcpusdienā lietus mitēsies un uzspīdēs saule. Gaisa temperatūra būs +8..+9 grādi, pēc lietus +11 grādu. Laika tips otrais- labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti