Ziņas vieglajā valodā 12. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 12. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 12. decembrīĢirts Auzāns

     

     

    Otrdienas vakarā daudzi Maskavas ielas nami palikuši bez elektrības

    Rīgā, Maskavas ielā, otrdienas, 12. decembra, vakarā daudzas mājas palikušas bez elektrības.

    Uzņēmums "Sadales tīkls" ziņo, ka bez elektrības ir aptuveni 1000 uzņēmuma klientu Maskavas ielā.

    "Sadales tīkla" darbinieki mēģina pēc iespējas ātrāk novērst bojājumu.

    Otrdienas vakarā traucēta elektroapgāde ir arī vairākiem tūkstošiem "Sadales tīkla" klientu Talsu novadā.

    Notiek darbs, lai pēc iespējas ātrāk atjaunotu elektroenerģijas piegādi.

    Eksperts: Zolitūdes traģēdijā sagruvušā veikala būvniecība bija jāaptur

    Zolitūdes traģēdijas krimināllietā tiesa otrdien, 12. decembra, vakarā beidza uzklausīt vienu no desmit ekspertiem un ekspertu grupas vadītāju būvinženieri Aigaru Ūdri.

    Ūdris atzina, ka sagruvušā veikala „Maxima” projekta tehniskie dokumenti bija nepilnīgi, tāpēc būvniecība kādam bija jāaptur.

    Trešdien tiesa sāks uzklausīt pēdējo no desmit ekspertiem.

    Nākamnedēļ otrdien gaidāma pēdējā šī lietas tiesas sēde šajā gadā.

    Vēl nenolemj vidējo izglītību virzīt kā obligātu

    Saeimas deputāti otrdien, 12. decembrī, nolēma, ka pagaidām vēl nevirzīs uz priekšu likuma grozījumus, kas paredz, ka vidējā izglītība būs obligāta.

    Saeimas Izglītības un Budžeta komisiju deputātu vairākums atbalsta ieceri par obligātu vidējo izglītību.

    Tomēr deputāti nolēma pie šī jautājuma atgriezties februārī.

    Ģimenes ārstiem bažas par e-veselības sistēmas darbību pēc gadumijas

    Ģimenes ārstiem ir bažas, ka e-veselības sistēmas sliktās darbības dēļ no nākamā gada 1.janvāra var sākties haoss Latvijas veselības aprūpē.

    No 1. janvāra e-veselības sistēma būs jālieto obligāti.

    Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācijas prezidente Līga Kozlovska Saeimas Sabiedrības veselības apakškomisijas sēdē brīdināja, ka e-veselības sistēma ir ļoti lēna.

    Ģimenes ārsti nepaspēj sarakstīt receptes un darba nespējas lapas.

    Daļa vecāka gadagājuma ārstu e-veselības dēļ plānojot pamest darbu ģimenes ārsta praksē

    Policija atklāj divas lielas narkotiku ražotnes

    Policija atklājusi divas lielas narkotiku ražotnes.

    Tās atklātas Allažu un Taurupes pagastā.

    Ražotnēs gatavota narkotiskā viela – metadons.

    Ražotnes bija labi noslēptas. Viena bija ierīkota vistu fermā, otra - galdniecības darbnīcā.

    Aizdomās par piedalīšanos šajā narkotiku ražošanā un tirgošanā policija aizturēja deviņus cilvēkus.

    Policija uzskata, ka saražotās narkotikas tirgotas pārsvarā ārvalstīs.

    NATO vadītāja amatā atkārtoti ieceļ Stoltenbergu

    NATO ģenerālsekretāra amatā organizācijas dalībvalstis otrdien, 12. decembrī, atkārtoti iecēla Jensu Stoltenbergu.

    Viņš šo amatu ieņems līdz 2020. gada 30. septembrim.

    Stoltenbergs tviterī paziņoja, ka ir "pagodināts un pateicīgs" par savu pilnvaru pagarināšanu uz vēl vienu termiņu.

    ES lauksaimniekiem būs iespēja sev izdevīgāk vienoties ar tirgotājiem

    Eiropas Savienības lauksaimniekiem turpmāk būs lielākas iespējas panākt izdevīgus nosacījumus sarunās ar tirgotājiem.

    To paredz Eiropas Parlamenta otrdien, 12. decembrī, apstiprināti noteikumi.

    Jaunie noteikumi ļaus visām oficiālajām lauksaimnieku organizācijām biedru vārdā piedalīties sarunās par piegādes līgumiem.

    Līdz šim kolektīvas sarunas bija atļautas tika atsevišķās nozarēs.

    Noteikumi arī uzlabos lauksaimnieku aizsardzību no tirgus satricinājumiem un laikapstākļu, kaitēkļu un dzīvnieku slimību radītiem zaudējumiem.

    Piloti Vācijā gatavojas streikot

    Vācijas ietekmīgā pilotu arodbiedrība "Cockpit" paziņoja, ka daļa tās dalībnieku streikos.

    Streikot plāno tie arodbiedrības biedri, kuri strādā Īrijas zemo cenu aviokompānijā "Ryanair".

    Piloti pieprasa labāku atalgojumu un labākus darba līguma nosacījumus.

    Arodbiedrība sola, ka šie streiki neradīs traucējumus lidojumiem Ziemassvētku brīvdienās.

    Naktī Latvijā būs nokrišņi, dienā - mākoņains

    Nakts visā Latvijā būs mākoņaina.

    Daudzviet lietus, arī slapjš sniegs.

    Ceļi vietām būs slideni.

    Pūtīs rietumu puses vējš ar ātrumu 5 līdz 10 metri sekundē.

    Vējš brāzmās jūras piekrastē var sasniegt 22 metrus sekundē.

    Gaisa temperatūra naktī būs 0…+3 grādi.

    Trešdien būs mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies.

    Daudzviet īslaicīgi līs. Vietām arī slapjš sniegs.

    Rietumu, dienvidrietumu vējš 5 līdz 10 metri sekundē, jūras piekrastē brāzmās līdz 17 m/s.

    Gaisa temperatūra trešdien būs +1….+6 grādi.

    Saistītie raksti
    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Populārākie
    Interesanti