Svetlana par to uzzināja no ierakstītas vēstules. Tajā teikts, ka nepareizi noteikts ģimenes valsts pabalsta apmērs, līdz ar to divu gadu un trīs mēnešu laikā notikusi pabalsta pārmaksa 614,52 eiro apmērā, ko tagad VSAA lūdz ģimenei atmaksāt.
Uzreiz pēc vēstules saņemšanas Svetlana steidzās uz VSAA filiāli, kur noskaidroja, ka pie pabalsta pārmaksas vainojama pati aģentūra, kura pieļāvusi tehnisku kļūmi.
"Sanāk tā, ka rēķināja par četriem bērniem, izrādās. Iepazīstināja mani ar lietu un piedāvāja trīs opcijas, ka varu atmaksāt pārmaksu.
Mana kļūda ir tāda, ka es nezināju, cik jābūt tai naudiņai," teica Svetlana.
VSAA pusē jaušama neticība, ka māmiņa tiešām nav zinājusi viņai pienākošā pabalsta patieso apjomu, jo kā gan varot nezināt, cik liels pabalsts pienākas ik mēnesi. VSAA uzskata, ka tiesību aktu nezināšana nav attaisnojama.
"Gribētu vērst uzmanību, ka vispār valsts institūcijām varbūt ne tikai tad [vajag] piezvanīt vai painteresēties, kad šķiet, ka kaut kas ir par maz samaksāts, bet arī tad, kad šķiet, iespējams, ka ir par daudz. Varbūt tomēr painteresēties, vai nav kāda kļūda bijusi," teica VSAA pārstāve Iveta Daine.
Pēc viņas teiktā, šis ir "tāds sirdsapziņas jautājums". "Ja viņa uzskata, ka tomēr viņa ir saņēmusi pakalpojumu, kas viņai nepienācās, tad viņa varētu tiešām to atmaksāt VSAA," teica VSAA pārstāve.
Tikmēr Svetlana ir neizpratnē par to, kā vispār var izveidoties situācija, ka VSAA pārmaksu nepamana vairāk nekā divus gadus.
Svetlana apgalvo, ka VSAA filiālē piedāvāja trīs iespējamos summas atmaksas veidus vai arī iespēju rakstīt iesniegumu par atteikšanos to darīt, taču par to, ka šādai rīcībai nesekos nekādas tālākas sankcijas, Svetlanai neesot paskaidrots.