Vienotais klientu apkalpošanas centrs Nīcā darbojas teju pusotru gadu un ir viens no pirmajiem Liepājas pusē. Kā stāsta tā vadītāja Sintija Špakova, tad šajā laikā dažādus valsts iestāžu pakalpojumus saņēmuši vairāk nekā 900 novada iedzīvotāju. Vislielākais pieprasījums esot pēc Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, bet kopš marta sākuma arī pēc Valsts ieņēmumu dienesta e-pakalpojumiem.
„Daudz pensionāru nāk, jo viņi uz datoru ir uz „jūs” un līdz ar to baidās to izmantot,” norāda Nīcas novada VPKAC vadītāja Sintija Špakova.
„Ja es aizbrauktu uz Liepāju un man rindā būtu divi vai trīs cilvēki priekšā, tas mani atbaidītu, iespējams. Es atnāku šeit, sarunāju konkrētu laiku, zinu, ka neviens man priekšā nebūs,” stāsta Nīcas novada iedzīvotājs Aivars Vadonis.
Turpmāk 40 kilometru attālo ceļu uz Liepāju, lai iesniegtu iesniegumus, deklarācijas vai saņemtu izziņas, nevajadzēs mērot arī Priekules novada iedzīvotājiem, kur nupat durvis vēris klientu apkalpošanas centrs. Par to, ka tas bijis nepieciešams, liecinot astoņi apmeklētāji jau pirmajās darba stundās.
„Pirmais klients bija reģistrēt Lauku atbalsta dienestā zemnieku saimniecības papildināto, laboto kontu. Gribēja pieteikties platību maksājumiem,” stāsta Priekules novada VPKAC vadītāja Vizma Garkalne.
Šobrīd iedzīvotājiem ir pieejami deviņu valsts iestāžu pakalpojumi e-vidē, kas ļauj ātrāk un ērtāk apmainīties ar informāciju. Kā atzīst iestāžu vadītāji, tad daļai sabiedrības trūkst nepieciešamo datorprasmju. Šādi centri pašvaldībās ir optimālais risinājums.
Latvijā šobrīd iedzīvotājiem ir pieejami 74 klientu apkalpošanas centri 59 pašvaldībās.