4. studija

Kā Indulis un Ārija Embūtes ciemam palīdzēja

4. studija

Ko drīkst, bet ko nedrīkst sūtīt pa pastu

Augsts nekustamā īpašuma nodoklis nenodrošina labus dzīves apstākļus

Vecāķi – ekskluzīvs rajons, kur nākas brist pa dubļiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Lai arī Vecāķi ir viens no Rīgas rajoniem, kur dzīvojošie nekustamā īpašuma nodoklī (NĪN) pašvaldībai maksā visai prāvas summas, taču viņi ne vienmēr no pašvaldības saņem atpakaļ infrastruktūras uzturēšanas pakalpojumus.

Īpašuma nodoklī – 1500 eiro gadā

Dienā, kad LTV raidījums "4. studija" ieradās Vecāķos, tur dzīvojošajiem iedzīvotājiem ir svētki – ir nedaudz piesalis un nav dubļu.

"Vasarā mēs, kūrorta vietā dzīvojot, slīgstam no šīs ielas vienos putekļos. Tad, kad lietus, tad ir dubļi. Rudeņos un tagad, kad tāda ziema, mēs bez gumijas apaviem nevaram staigāt," klāstīja Vecāķos dzīvojošā Marija.

"Ļoti ekskluzīvā, dārgā rajonā, kur tu pat nevari normāli iziet pastaigāties ar bērnu. Vai nomazgā mašīnu, atbrauc skaista mašīna. Pabrauc 10 metrus un tava mašīna ir pelēka. Vai vissliktākais, kas man bija, – pārsitu riteni," stāstīja Egija, kura dzīvo Gāršas ielā.

Turklāt pirms pāris gadiem laime Gāršas ielā bijusi deguna galā. Gan uz papīra, gan realitātē.

"2013. gadā Rīgas domes lēmums bija, kas tika publicēts "Dienā". Paši nopriecājāmies. Bet nekā. Viņi nogruntēja, tā kā sagatavoja asfaltēt, jo apkārtējās ielas asfaltēja. Bet mums no tā laika nekas netiek darīts, bet pa šo ielu arī iet uz pludmali. Te ir taisnākais ceļš.

Bet mēs otrās šķiras cilvēki esam? Nodokļus maksājam tos pašus lielos, ko uz tās ielas dzīvojošie," teica Marija.

Gāršas ielas iedzīvotājiem NĪN ir ap 1500 eiro gadā. Pirms gada rakstīta vēstule Rīgas domes Satiksmes departamentam, uz ko saņemta atbilde – ka šogad Gāršas ielā būs asfalts.

Gāršas ielas asfaltēšana nav plānota

Satiksmes departamentā to gan sauc par pārpratumu. Tāds solījums pērn nevar būt dots, jo, lai noasfaltētu ielu, nepieciešams gan ielas pārbūves, gan arī apakšzemes komunikāciju izbūves projekts. Šie sagatavošanās darbi prasa aptuveni pusotru gadu, taču tie nav uzsākti.

"Šāds solījums par to, ka šī iela tiks izbūvēta šogad, noteikti ir pārprasts. Ir runāts par greiderēšanas darbiem.

Savukārt, lai veiktu greiderēšanas darbus, šai seguma pamatnei ir jābūt izžuvušai. Tas nozīmē – ja, piemēram, tagad greiders iebrauks ielā, kurā ir pielijušas peļķes un veiks greiderēšanu, tas izskatīsies pēc uzarta lauka un situācija būs daudz sliktāka, nekā tā ir šobrīd," stāstīja Rīgas domes pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Līdz 2020. gada beigām Satiksmes departamenta prioritāte ir Eiropas fondu finansētie projekti, kur skaidrs kā diena – Gāršas ielas asfaltēšana neietilpst. Ja tā, tad Gāršas ielas iedzīvotājiem ir visai neērts jautājums un priekšlikums.

"Lai mums tad noņem nodokļus, ja nerūpējās par mūsu pārējo labklājību. Kāpēc mums rūpēties par viņu labklājību? Un tādus nodokļus maksāt, kādus no mums pieprasa?" vaicā Marija.

Rīgas domes Īpašuma pārvalde diemžēl nevar solīt nekādas atlaides, jo tad likumā būtu jāievieš jauna iedzīvotāju kategorija, kam pienākas atlaides.

"Būtu jātraktē nodokļu maksātāju kategorija: iedzīvotāji, kas dzīvo pie ielām, kas nav asfaltētas. Droši vien tādu grupu varētu izveidot, bet tad būtu jāsaskaita, cik tādu ielu ir, cik tādu iedzīvotāju ir. Pieļauju, ka varētu būt ļoti liela ietekme uz budžetu," teica Rīgas domes Pašvaldības ieņēmumu pārvaldes vadītājs Ilmārs Ziedonis.

Izrādās, Rīgā neasfaltēti vēl ir 8% no visām ielām, kuru iedzīvotāji rūpējas par pašvaldības budžetu, bet pašvaldība par viņu – ne īpaši.

Pašvaldības ieņēmumu pārvalde iedzīvotājiem iesaka uzstājīgāk savas prasības izvirzīt Satiksmes departamentam. Visai bieži neatlaidība tomēr vainagojoties ar rezultātiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti