Stāsti

Brīvības iela - Zilupes pilsētas vēstures lieciniece

Stāsti

Jūgendstila muzejā atklāj suņiem veltītu izstādi

Negodprātīgi uzņēmēji maldina sabiedrību, pārdodot simtgades svinībām gatavotus kulonus

Uzņēmumam pārmet sudraba kulonu tirgošanu ar simtgades simboliku

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Telemārketinga speciālisti valsts simtgades svinību vārdā agresīvā un ētiski apšaubāmā veidā iedzīvotājiem piedāvā iegādāties sudraba kulonus ar simtgades simboliku. Sūdzības par uzbāzīgu vēlmi pārdot šādus kulonus saņēmis Valsts simtgades birojs, jo pēc pārdevēju saņemtajiem zvaniem daļai iedzīvotāju radies iespaids, ka birojam ir saistība ar kulonu tirgotājiem. Biroja vadītājas vietniece norāda, ka nekādas saistības ar uzņēmumu SIA "Lietišķās apmācības centrs" birojam nav.

Līdz Latvijas valsts simtgades birojam nonākuši vairāki iedzīvotāju zvani un sūdzības par mēģinājumiem agresīvā veidā pārdot simtgades svinībām īpaši pagatavotus kulonus jeb rotaslietas. Birojā stāsta, ka Kultūras ministrijai nav nekādas saistības ar šādiem suvenīriem, un tāpēc Inga Oliņa, biroja vadītājas vietniece un mārketinga projektu vadītāja, aicina iedzīvotājus uzmanīties, saņemot zvanus no negodprātīgā uzņēmēja SIA "Lietišķās apmācības centrs".

"Tikai patērētājs var pasūdzēties par kaut kādu gadījumu. Attiecīgi vai tās ir tiesībsargājošās iestādes, vai tas ir Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, ja patērētājs uzskata, ka viņa tiesības ir aizskartas. Mēs nekādā veidā nevaram komentēt agresīvu mārketingu, tā ir forma, kādā veidā uzņēmums saredz sava produkta tirgošanu," saka Oliņa.

Apskatīties, kā izskatās nepilnus 45 eiro vērtie kuloni, nekur nav iespējams, jo uzņēmumam, kas tos tirgo, nav pat savas interneta mājaslapas. Uzņēmumu datu bāzēs SIA "Lietišķās apmācības centrs" sevi pozicionē kā radošo industriju pārstāvjus, kas darbojas grāmatu un preses nozarē.

Par šo uzņēmumu daudzi žēlojušies portālā "sudzibas.lv". Gan par agresīvu komunikāciju un pat apsaukāšanos, gan precēm, kas nosūtītas cilvēkiem, kuri konkrētās adresēs nemaz nedzīvo. Uzņēmuma sekretāre Inga, uzzinot, ka zvana Latvijas Radio, savu uzvārdu nosaukt atsakās, noreklamē konkrēto rotaslietu un pauž pārliecību, ka telemārketinga speciālisti visu darot likuma robežās.

"Kuloniņš no sudraba, Latvijas kartes formā, un priekšpusē ir šis logo. Tas ir simtnieks ar to astotnieku apgāzto. Karogs iegravēts, bet tas karogs nav krāsains. Ir vienkārši tā kā līnijas iegravētas šim kuloniņam. Tātad viņš ir sudraba un komplektā nāk kopā ar ādas tādu tā kā siksniņu klāt. To logo ir atļauts izmantot simtgades laikā, ja? Tātad var izmantot viņu, kā saka, izplatīt," klāsta uzņēmuma pārstāve.

Atšķirība tāda, ka oficiālajā simbolikā Latvijas karogs ir sarkanbaltsarkanā krāsā. Tomēr Simtgades birojā teic, ka simbolikas lietošana ar valsti ir jāsaskaņo. SIA "Lietišķās apmācības centrs" to neesot izdarījis. 

"Šis konkrētais uzņēmums zīmes lietošanai nav pieteicies, līdz ar to mēs no ministrijas puses nekādu atļauju neesam snieguši. Tas ir diezgan bieži bijis komunicēts, ka, lai lietotu zīmi, ir jāaizpilda anketa un jāsaņem mūsu piekrišana. Latvijas simtgade piedod šo  emocionālo [pusi], ka mēs kaut kādu produktu veltām vai veidojam, apsveicot Latviju valsts simtgadē," skaidro Oliņa.

Tā kā visus negodprātīgos pārdevējus izķert nevarot, birojs aicina iedzīvotājus, pirms preci iegādājas, vismaz pameklēt papildu informāciju par suvenīru ražotājiem internetā. Lai runātu par telemārketinga metodēm, uzņēmēju godaprātu un iespējamiem šādas rīcības motīviem, Latvijas Radio tiekas arī ar Latvijas Universitātes lektori un digitālā mārketinga pētnieci Jeļenu Šalkovsku.

"Uzņēmums, kurš izmanto cita tirgus subjekta nosaukumu, negrib ieguldīt līdzekļus sava uzņēmuma virzīšanai tirgū aktivitātēs, negrib pakāpeniski veidot sava uzņēmuma tēlu.

Tāpēc uzņēmums izmanto jau populāra uzņēmuma nosaukumu un rezultātā nodrošina lielāku realizācijas apjomu, kamēr pircēji nesapratīs, ka tā ir tomēr maldināšana. Tāda darbība ne tikai ir pretlikumīga, bet arī pārkāpj mārketinga ētiku un vispār ētiskos jautājumus," spriež Šalkovska.

Eksperte saka, ka, šādi darbojoties, uzņēmumi ilgi nepastāvot vai arī mainot savu profilu, līdzīgi kā to darījis SIA "Lietišķās apmācības centrs". Par to Latvijas Radio secina pēc satura portālā "sudzibas.lv", kur cilvēki norādījuši gan par Bībeles tirgošanu, gan citām grāmatām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti