Gada laikā starppilsētu autobusu pārvadājumos Latvijā nav konstatētas smagas avārijas ar letālām sekām, taču citu valstu pieredze liek mācīties.
Ja autobusos ir drošības jostas, tad tās vajadzētu lietot, norāda direkcijā.
Iecerēts, ka reisos nedrīkstēs uzņemt vairāk pasažieru stāvvietās, nekā paredzēts. Pārvadātājiem būs jāierīko sistēmas, kas liegs sākt kustību, ja šoferis nebūs veicis alkohola testu.
Būs vajadzīgi arī video reģistratori, lai novērstu gadījumus, kad autobusa šoferis braucot runā pa mobilo tālruni. Ierobežojumi skars arī bagāžas pārvadāšanu.
„Mūsu primārā funkcija ir pasažieru pārvadāšana, nevis bagāžas pārvadāšana. Bagāžas pārvadāšanai ir citas alternatīvas. Joprojām viena daļa pārvadātāju piedāvā iespēju – nododam sainīti – kāds paņem”, norāda Godiņš. „Vai tā ir kūka no laukiem, vai kartupeļi studentam.. Tas, kas ir svarīgākais – drošība. Vadītājam jābūt iespējai pārbaudīt saturu. Mēs pārvadātājus aicinām tam pievērst uzmanību un, ja ir mazākās aizdomas, šāda veida pakalpojumu nesniegt,” uzsver Autotransporta direkcijas vadītājs.
Pagaidām pasažieri Latvijas autoostās un dzelzceļa pasažieru stacijās pret terora draudiem ir pasargāti un papildu drošības sistēmas tuvākajā laikā nebūs vajadzīgas.