Speciālie pedagogi apvienojas asociācijā un izstrādās vienotu mācību materiālu

Speciālie pedagogi no visas valsts apvienojušies asociācijā, kuras uzdevums būs  pārstāvēt profesionāļu intereses un izstrādāt vienotu mācību materiālu un apmācības sistēmu. Ir vēlme aktualizēt speciālo pedagogu nozīmi vispārizglītojošās izglītības iestādēs.

Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā seminārā “Kompetenču pieejamība mācību saturā” tikās speciālie pedagogi no visas valsts, lai pārrunātu metodisko mācību materiālu izstrādi. Viņi strādā ar bērniem, kuriem ir garīgās, fiziskās vai psihiskās attīstības traucējumi. Šajā tikšanās reizē tika dibināta Latvijas speciālo pedagogu asociācija. Līdz šim nav bijusi organizācija, kas apvienotu un pārstāvētu speciālo pedagogu intereses.

“Šī asociācija var strādāt gan kā individuālais palīgs, aizstāvis, gan, izstrādājot dažādus valsts mēroga normatīvos dokumentus. (..) Tieši tāpat augstskolu programmas, tāpat tālākizglītības programmas,”

skaidro speciālās pedagoģijas pētniece Mārīte Rozenfelda.

Kā viens no lielākajām problēmām ir vienota mācību materiāla un apmācību sistēmas neesamība. Pedagogi paši to veido vai pielāgo esošos resursus atbilstoši skolēnu līmenim. Tas prasa papildus laiku, turklāt ne vienmēr ir pats efektīvākais mācību līdzeklis, lai attīstītu bērna spējas. “Mēs visi esam beiguši augstskolu, saņēmuši savu diplomu un katrs veic savu darbu kā viņam šķiet pareizāk. (..) Man ir 20 gadu pieredze tieši speciālajā pedagoģijā – 20 gadi darbā ar bērniem ar dzirdes traucējumiem,” norāda speciālā pedagoģe no Valmieras Līga Grāpēna.

Viņu papildina Rīgas 5. internātpamatskolas – attīstības centra direktore Iluta Vilnīte, norādot, kāpēc šādai asociācijai ir jābūt. “Katrs pats atrod, kā labāk strādāt ar bērniem, bet nav tāda vienojoša kopīga momenta, kas palīdzētu šiem pedagogiem strādāt gan ar iekļautajiem bērniem vispārizglītojošās skolās, gan arī ar tiem, kas atrodas speciālās izglītības iestādēs,” skaidro Vilnīte.

Asociācija aktualizētu arī speciālā pedagoga nozīmi vispārizglītojošās skolās, kas īsteno iekļaujošo izglītības programmu.

Bērniem ir tiesības saņemt vienādas izglītības iespējas neatkarīgi no viņu spējām. Lai gan tas veicina integrāciju un mazina diskrimināciju, ir nepieciešams vairāk speciālo pedagogu, kas palīdzētu skolotājiem strādāt ar lielu skaitu un dažādas attīstības pakāpes skolēniem. “Jābūt kādam, kas palīdz ne tikai skolotājam stundu laikā tikt galā, (..) bet arī pašam bērnam tikt uz augstākas pakāpes, cik iespējams attīstīties. Tieši tāpat vecāki. Tik daudz un cik bieži vecāki nezina, pie kā nākt un jautāt, saprast bērnam attīstībai interesantas parādības. (..) Speciālais pedagogs ir tas, kurš var daudzas lietas skaidrot un risināt,” norāda Rozenfelde.

Jau dibināšanas sapulcē asociācijā iesaistījās vairāk nekā 70 speciālie pedagogi no visas Latvijas. Līdzīgas asociācijas ir logopēdiem, psihologiem un citiem speciālistiem.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti