Dienas ziņas

Spertālu laikmets latviešu teātrī

Dienas ziņas

Pierobežas novados veicina uzņēmējdarbību

Sabiedrisko transportu laukos izmanto maz

Rūjienas pusē skeptiski par autobusu reisiem «pēc pieprasījuma»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Sabiedriskā transporta lietotāju skaits ik gadu samazinās, it īpaši lauku reģionos, kur autobusā bieži nav vairāk par trim pasažieriem. Šāda situācija ir arī Igaunijas pierobežā Rūjienas novadā. Tur paredzēts viens no maršrutiem, ko Autotransporta direkcija piedāvās tikai tad, ja pasažieri diennakti pirms paredzētā reisa pieteiksies to izmantot. 

Par šo priekšlikumu piektdien paredzētas diskusijas Satiksmes ministrijā, bet jau tagad jaunajā iecerē nepilnības saskata gan pasažieru pārvadājumu uzņēmums “VTU Vidzeme”, gan pasažieri.       

Autobusa Rūjiena – Sēļi - Rūjiena atiešanas laiks ir plkst. 17.10. Šo reisu izmanto Gaida Birzko, kas no Rūjienas dodas mājup uz Virķēniem. Šo ceļu viņa mēro reizi nedēļā pēc senioru ansambļa mēģinājuma.

“Meita kādreiz brauc no darba, uz Sēļiem, uz Mazsalacas pusi kāds brauc, bet tā jau reizēm es viena pati braucu,”  stāsta Gaida Birzko.

Pirmajā maršruta pieturā Virķēnos kundze izkāpj, un autobusā vairs nav neviena pasažiera.

Agrāk uz Sēļiem devušies vairāki cilvēki, jo tur bijusi pasta nodaļa. Nu visus darbus stundu dienā dara pastniece, bet vietējie tāpat labāk dodoties uz Mazsalacu vai Rūjienu.

Kultūras pasākumu gan Sēļos esot daudz, to pastāsta Juris Jurjevs, kurš ar šo autobusu teju katru vakaru brauc līdz pieturai Idus, kas ir jau ir atceļā uz Rūjienu. Pirms skolēnu autobusu izveides arī viņi brauca ar šo satiksmes autobusu, kas arī kursēja biežāk.

“Divi no rīta, trīs pa vidu, pēcpusdienā..  astoņos bija pēdējais. Labāk nekā Rīgā bija no sākuma,” atceras Jurjevs.

Šis ir viens no tiem sabiedriskā transporta maršrutiem, kas lielākoties pilda sociālo funkciju un šajā gadījumā savieno Sēļu ciemu ar Rūjienas pilsētu. Autotransporta direkcija izvirzījusi priekšlikumu - tad, kad 24 stundas pirms brauciena būtu zināms, cik cilvēkiem pakalpojums nepieciešams, tiktu nozīmēta, piemēram, vieglā automašīna, kas šo maršrutu tā noteiktajā laikā izpildītu.

SIA “VTU Valmiera” valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš saka, ka “iespēja visnotaļ ir atbalstāma un pareiza, un diezgan sen jau par to ir diskutēts”.

“Protams, tur ir diezgan daudz arī neskaidrību, jo tā 24 stundu pieteikšanās iepriekš...  Mēs nevaram nodrošināt cauru diennakti zvanu pieņemšanu, jo tas ir nežēlīgi dārgi, jo ir jātur cilvēks, kas to visu dara,”  norāda Spurdziņš.

Šī jaunā ideja gan noteikti neparedz kādu iepriekš slēgtu maršrutu atjaunošanu vai jaunu maršrutu izveidi, bet gan pasažieru pieteikšanos tiem reisiem, kas ir salīdzinoši maz pieprasīti.

Tikmēr autobusā no Sēļiem uz Rūjienu pasažieri teic, ka prognozēt savu braucienu simtprocentīgi nevar. Darbavietu šeit neesot daudz, un tie, kas paši te saimnieko, braucot ar privātajām automašīnām. Autobusa šoferis Raitis Ķīkulis arī apliecina, ka šajā maršrutā vairāk par trīs pasažieriem esot ļoti reti.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti