Panorāma

Ķīlis izgaismo politiskos darījumus

Panorāma

Spekulācijas ap Rīgas pils jumtu

Rēzeknes novadā visas mazās lauku skolas atbalstu nesaņems

Rēzeknes novadā izpaliks atbalsts virknei mazo lauku skolu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Pozitīvā vēsts, ka no septembra pedagogiem nelielajās lauku skolās tiks maksātas lielākas algas, tomēr neiepriecina Rēzeknes novada skolotājus, jo palielinājums neattiecas uz mācību iestāžu struktūrvienībām. Rēzeknes novadā pēc finansēšanas modeļa „nauda seko skolēnam” ieviešanas piecas izglītības iestādes tika reorganizētas par citu skolu filiālēm, lai tādā veidā samazinātu slēgto izglītības iestāžu skaitu. Pašlaik novadā praktiski darbojas 11 skolas, kurās skolēnu skaits ir mazāks par simtu, taču juridiski atbalstu saņems vien četras.

Mācību iestāde Rikavā ir Gaigalavas pamatskolas struktūrvienība. Skolas viena no otras atrodas 14 kilometru attālumā. Plānots, ka Gaigalavā šajā mācību gadā mācīsies 80 skolēni, savukārt Rikavā vien 46. Taču juridiski abām iestādēm skolēnu skaits tiek summēts - kopā 126, un tas nozīmē, ka Rikava un Gaigalava ir ārpus mazo lauku skolu kategorijas, kurās pedagogi tiks finansiāli atbalstīti no valsts. „Tā, acīmredzot ir tā neizpratne, kas ir struktūrvienība, kas ir skola, cik tur ir bērnu un kā cilvēkiem dzīvot,” saka Ināra Ūsīte, Gaigalavas pamatskolas un struktūrvienības Rikavas pamatskolas direktore.

2009.gadā, ieviešot pedagoga darba finansēšanas modeli „nauda seko skolēnam”, Rēzeknes novadā tika likvidētas astoņas skolas. Struktūrvienības tika izveidotas ar mērķi, lai taupītu līdzekļus uz administratīvajiem izdevumiem, tomēr vajadzību skolām tāpēc nekļūst mazāk. Skolēnu skaita samazināšanās dēļ Rēzeknes novads joprojām spiests pieņemt lēmumus par dažādiem pedagogu darba apmaksas ierobežojumiem, tādējādi novada skolotāji saņem minimālo noteikto algu par vienu likmi, kas ir 270 lati.

„Mēs ļoti labi zinām, ka blakus novadā skolotāji saņem lielākas algas un mēs vēlamies, lai process būtu izlīdzināts, lai visi skolotāji, darot vienādu darbu, saņemtu vienādu samaksu,” uzsver Ūsīte.

„Jautājums, vai atkārtoti likvidēt šīs struktūrvienības vai pārveidot par pamatskolām atpakaļ. Tas ir liels politisks absurds. Struktūrvienībās mācās mūsu pašu bērni, šī vide ar skolas palīdzību tiek saglabāta laukos,” norāda Anita Žogota, Izglītības, kultūras un sporta jautājumu pastāvīgās komitejas priekšsēdētāja.

Rēzeknes novada pedagogi ir neizpratnē un vaicā, vai Izglītības ministrijā nesaprot, kas ir skolu struktūrvienības, vai arī tas ir apslēpts veids, kā laukos skolas pamazām likvidēt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti