Ārpus Rīgas

Avīzes "Talsu Vēstis" žurnāliste Mārīte Jankeleviča par atstarotāju lietošanu

Ārpus Rīgas

Cēsīs naktspatversme un atskurbtuve - zem viena jumta

Ceļa remonta laikā izbraukšana neērta un pat bīstama

REPORTĀŽA: Ceļa remonts padara braukšanu neērtu un pat bīstamu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Ceļš Krāslava–Preiļi–Madona posmā no Aglonas apļa līdz Preiļiem aptuveni 13 kilometru garumā tiek rekonstruēts. Tas ir reģionālās nozīmes ceļš, un darbi sākti augustā. Lai arī ceļu rekontrukcija ir neērtības, tomēr šoreiz, lai izbrauktu ceļa posmu, nākas automašīnas pat stumt. Pasūtītājs bīstamo situāciju nekomentē, bet vietējie šo ceļu mēģina apbraukt pa mazākiem lauku ceļiem.

Aiz Aglonas apļa virzienā uz Preiļiem aptuveni 13 kilometru garumā notiek ceļa rekonstrukcija. ''Latvijas Valsts ceļu'' mājaslapā par remontdarbiem brīdina, informējot, ka ceļa posmā ir četri luksofori, ātruma ierobežojumi, šķērsošanas laiks aptuveni 25 minūtes. Braucu pa minēto ceļa posmu no rīta pirms desmitiem.

Jābrauc uzmanīgi, ceļš mitrs un nedaudz slidens. Remontdarbu laikā ir ierasti, ka autovadītājiem jāsamierinās ar neērtībām, šoreiz gan pavadītais laiks ceļā ir saspringts.

Braucot pa norādīto joslu un sekojot iepriekšējās automašīnas atstātajām sliedēm, pamanu, ka labās puses automašīnas ritenis iebrauks bedrē. Nepagūstu nobremzēt un rezultātā automašīna vairs nekust ne uz priekšu, ne atpakaļ.

Pa vidu zem automašīnas sastumts uzbērtais pagaidu ceļa segums. Kāpju ārā no mašīnas, lai runātu ar strādniekiem.

- Kā tas var būt?
- Gadās arī tā. Mēs labojam, cenšamies.
- Un ko jūs tagad darīsiet?
- Nu, labosim.

Pretējā ceļa joslā strādā ekskavators, tiek rakta ceļa pamatne. Aiz manas automašīnas apstājies autobuss Aglona-Preiļi.

Šoferis atzīst, šodien konkrēti šī vieta ir neizbraucama.

- Šeit tā ir vienmēr?
- Svētdien nebija tā, bet šodien ir tā, katastrofa, es redzu.
- Jūsuprāt, tā tam būtu jābūt?
- Nav jābūt, dabiski, ka nav jābūt. Viņiem te [darbi] iet jau no vasaras vidus, pēc Aglonas svētkiem te viss sācies.

Divi strādnieki pieiet pie automašīnas un secina, ka ceļš atkal izsists. Divatā mēģina automašīnu izstumt, tomēr bez rezultāta. Iet meklēt trosi, lai mašīnu izvilktu, kad trose ir atnesta, iesaistās autobusa šoferis, kurš iesaka vairākiem vīriem kopā auto mēģināt, tomēr stumt.

Izbraucu. Ar automašīnu, šķiet viss kārtībā. Jāteic, nepārtraukti pa šo ceļa posmu brauc smagās kravas automašīnas. Tāpēc slapjā laikā nav pārsteigums, ka ceļš tiek izdangāts. Tomēr kritiskajās vietās, kur automašīnas var iestigt, nav nekādu norāžu, ka posms ir bīstams vai kā tas būtu jāizbrauc. Tās pašas dienas pēcpusdienā situācija jau ir mainījusies, komentē vietējais autovadītājs.

“Braucām, redzi kāda mašīna, tagad tāds laiks. Neko nevar darīt. Man drusku pieskārās apakša, drusku vairāk pa sānu un tur var pārbraukt," stāsta autovadītājs.

Ceļa remontdarbus veic firma “Lemminkainen Latvija” no Garkalnes novada. Sazinos ar būvdarbu vadītāju Zigmāru Balčus, viņš gatavs izskaidrot situāciju, tomēr nevēlas, lai saruna tiktu ierakstīta. Tā esot vienojušies ar vadību.

Zigmārs Balčus skaidro, ka saistībā ar ilgstošajām lietavām esot problēmas, līdzīgi kā ar grants ceļiem. Jau darbu sākumā augustā būvnieks esot gribējis, lai tiktu nodrošināts apvedceļš, bet pasūtītājs nav piekritis. Pa ceļu brauc smagā tehnika, un, ja starp tām gadās vieglā automašīna, slapjā laikā rodas problēmas. Viņš atzīst, ka iestigusi ir arī smagā tehnika.

Darbu pasūtītājs ir “Latvijas Valsts ceļi”. Sazinoties ar “Latvijas Valsts ceļiem”, pēc mana lūguma komentēt situāciju, atbildi vairāk nekā dienu gatavo trīs personas, viena no tām ir devusies uz konkrēto ceļa posmu. Diemžēl līdz darba dienas beigām atbilde netiek sniegta.

Vēlāk gan “Latvijas Valsts ceļi” atbildēja, ka uz valsts reģionālā autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona būvuzraudzība līdz šim nav bijusi pietiekama, būvnieks objekta būvdarbu laikā vairākkārt pieļāvis paviršības: “Sākoties intensīvām rudens lietavām, būvuzņēmējam un būvuzraugam bija operatīvi jāreaģē, nepieļaujot, ka pa remontējamo posmu brauc pašu būvnieku smagā tehnika, kas ļoti bojā izturību zaudējušo, pārmitrināto ceļu. Kopš uzsāka ceļa pārbūve posmā no Bašķiem līdz Preiļiem, būvniekam SIA “Lemminkainen Latvija” jau otro reizi šogad piemēro sodu par ceļa uzturēšanas kārtību neievērošanu un neatbilstībām Līguma tehniskai specifikācijai.”

“Latvijas Valsts ceļi” secinājuši, ka būvnieks ceļa joslās izmantojis materiālu, kas neiztur slodzi pie intensīva lietus, kā rezultātā smagais transports iebraukāja rises. Bijušas pārrunas ar būvuzņēmēju, un problēmas esot novērstas, būvnieks ceļā ieklājis citu - nestspēju izturīgāku materiālu, proti, šķembas.

Remontdarbi turpināsies līdz 22.decembrim un pavasarī atsāksies no jauna, sola “Latvijas Valsts ceļi”.

To, ka ceļu rekonstrukcijas laikā problēmas gadās arī citiem autovadītājiem apliecina apdrošināšanas akciju sabiedrība “Balta”. Klienti, piesakot KASKO apdrošināšanas atlīdzību, kā vienu no negadījuma cēloņiem norāda ceļa remontdarbus. Kopumā šogad "Balta" saņēmusi 85 pieteikumus, kas ir daudz. Atlīdzībās par negadījumiem izmaksājusi vairāk nekā 56 tūkstošus eiro.

“Ja skatāmies uz atlīdzību, aptuveni kaut kur 700 eiro par gadījumu, kas ir pietiekoši ievērojami. Galvenie tie bojājumi ir akmeņi stiklos, pārsistas riepas, kas kaut kādās bedrēs iebraukuši, bojātas virsbūves detaļas, ” stāsta "Baltas" atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Autovadītājiem iesaku ceļu posmā no Aglonas apļa līdz Preiļiem remontdarbu laikā labāk neizvēlēties. Tā būs drošāk. Par savu drošību gan jādomā skolēnu un satiksmes autobusiem, kas arī brauc pa šo ceļu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti