Premjers pieņem satiksmes ministra demisiju, Ronis turpinās darbu līdz 1.martam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Aivis Ronis (attēlā) kļuva par satiksmes ministru 2011.gada novembrī. Premjers pateicās Ronim par padarīto darbu, taču vienlaikus atzina, ka viņiem atšķīrušies viedokļi par algu palielinājumu kapitālsabiedrībās.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis šodien pieņēma satiksmes ministra Aivja Roņa (attēlā) demisiju. Pēc tikšanās ar ministru Dombrovskis žurnālistiem sacīja, ka Ronis tupinās darbu līdz 1.martam, lai pabeigtu jau iesāktos darbus. "Ir pietiekami ilgs laiks atrast jaunu ministru līdz 1.martam," vērtēja premjers.

Premjers pateicās Ronim par padarīto darbu, taču vienlaikus atzina, ka viņiem atšķīrušies viedokļi par algu palielinājumu kapitālsabiedrībās. Arī Ronis pateicās Dombrovskim par iespēju strādāt viņa valdībā: "Es izmantoju iespēju pateikt paldies Ministru prezidentam, man ir bijis liels gandarījums strādāt viņa vadībā valdībā. Tā man ir otrā valdība, kurā es strādāju kopā ar Valdi Dombrovski, un jāsaka – ja mūsu arhibīskaps Vanags 18. novembrī premjeru salīdzināja ar Svēto Labrenci, es pat lietotu dramatiskāku salīdzinājumu, - ar Mozu, kurš mūs ir vedis cauri šiem krīzes gadiem un tuksnesim. Iedomājieties arī, ja Mozum būtu premjera situācija, šie 10 baušļi jādabū cauri koalīcijas padomei un vēl Latvijas Saeimai. Mēs apmēram varam iedomāties, kāds būtu rezultāts. Līdz ar to es apbrīnoju premjeru, ka viņš ir bijis spējīgs visus šos gadus un arī šobrīd vadīt koalīciju. Protams, es teicu, ka man ir dažas viedokļu atšķirības gan ar opozīciju, gan ar koalīciju – šie atšķirīgie balsojumi Saeimā, kā mums valdībā ir nācies balsot par kādiem jautājumiem… (…) koalīcijai ir iespēja sapurināties un strādāt labāk, apzināties savu mērķi un misiju."

Arī Ronis atzina, ka viens no demisijas iemesliem bija algas valsts uzņēmumos. Viņš par šo jautājumu mēģinājis runāt gan ar Saeimas deputātiem, gan arī pārliecināt šajā jautājumā kolēģus valdībā, tostarp premjeru. Pats Dombrovskis gan atkārtoja iepriekš teikto, ka viņš ir bijis pārsteigts par tik krasu atalgojuma palielinājumu.

Ronis neatklāja savus nākotnes plānus. "Dzīvošu tālāk, strādāšu tālāk," viņš sacīja. Tāpat no Roņa teiktā noprotams, ka viņš jau vairākkārt brīdinājis premjeru par demisijas iespēju. Vienlaikus viņš arī norādīja, ka Dombrovskis viņam kā ministram sniedzis pietiekamu atbalstu tajos jautājumos, kuros tas bijis iespējams.

Kā ziņots, otrdien, 15.janvārī, Ronis paziņoja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā. Ministrs nesniedza sīkākus komentārus par konkrētiem iemesliem, kādēļ pieņemts šāds lēmums. Savukārt premjers kā iemeslu satiksmes ministra demisijai minēja Roņa atbalstītos grozījumus par atalgojumu kapitālsabiedrībās. Ministrs piedāvāto algu līmeni uzskatījis par samērīgu, nepieļaujot kritiku, ka atalgojuma palielinājums bijis nesamērīgs. Dombrovskis pieļauj, ka Roņa vietu valdībā varētu ieņemt bezpartijisks ministrs. "Pašreiz atbilstoši koalīcijas līgumam ir noteikts, ka tas ir kandidāts, par kuru kopīgi uzņemas atbildību "Vienotība" un neatkarīgo deputātu grupa. Es domāju, tas ir risinājums, pie kā varētu palikt un šajā gadījumā, visticamāk, tas ir bezpartijisks profesionālis."

Kā ziņots, izveidojot Dombrovska valdību, politisko atbildību par Roņa vadīto Satiksmes ministriju uzņēmās "Vienotība" kopā ar sešiem neatkarīgajiem deputātiem, kas aizgāja no Reformu partijas. Tieši sarunās starp "olšteiniešiem" un "Vienotību" arī tikšot izvēlēts nākamais ministra amata kandidāts, taču interesi par vēl vienu ministra krēslu izrādījusi arī nacionālā apvienība.

Ronis kļuva par satiksmes ministru 2011.gada novembrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti