Pilsētvides pētniece: Skanstes tramvaja līnija nerisinās sastrēgumu problēmu Rīgā

Plānotā Skanstes tramvaja līnija nekādā veidā neatrisinās sastrēgumu problēmu Rīgā, jo plūsma no Skanstes rajona plānota salīdzinoši neliela. To piektdien, 17.februārī, aktīvistu grupas "Lielo kapu draugi” organizētā pasākumā paziņoja pilsētvides attīstības pētniece Kristīne Āboliņa.

Pēc Āboliņas teiktā, tramvaja līnijas izbūve notiks, piesaistot Eiropas Savienības fondu (ES) līdzekļus, taču pēc tam maršruta uzturēšanai būs jātērē pašvaldības finansējums.

"Var uzbūvēt kapu tramvaju. Vai ir redzēti skaitļi, cik Rīgas domes budžetā vairāk būs vajadzīga nauda, lai to uzturētu? Uzbūvējam mēs visi ļoti ātri par Eiropas naudu, bet uzturēšanai nauda ir jāņem no mūsu pašu budžeta.

No kā mēs Rīgā ņemsim šo naudu uzturēšanai, ja kapu tramvaja izbūves rezultātā cilvēki tāpat turpinās braukt no apkaimēm uz Rīgas centru uz savu reālo darba vietu ar savu personisko automašīnu," jautāja pilsētvides eksperte.

Pilsētvides pētniece: Skanstes tramvaja līnija neatrisinās sastrēgumu problēmu Rīgā

    Viņasprāt, Skanstes ielas rajonā plānotais tramvaja maršruts nekādā veidā neatrisinās sastrēgumu problēmu Rīgā, jo plūsma no Skanstes rajona plānota salīdzinoši neliela. Daudz lietderīgāk būtu izbūvēt līniju Purvciema vai Ziepniekkalna virzienā, jo šo rajonu iedzīvotāji uz darbu dodas ar savām mašīnām.

    Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu. Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu.  Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas.

    Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro. No šīs summas 96 miljoni eiro iecerēti no Kohēzijas fonda, savukārt pārējā daļa – vismaz nepilni 17 miljoni eiro - būs nacionālais finansējums, ieskaitot pašvaldību līdzekļus. 

    Šā gada janvāra pirmajā pusē Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lūdza “Rīgas satiksmi” pārtraukt iepirkumu par būvprojekta izstrādi Skanstes tramvaja līnijas izbūvei un sākt jaunu iepirkumu, precizējot nolikumu. Šāda IUB rīcība sekoja pēc iesnieguma no sabiedrības par atklātību "Delna", kas uzrauga Skanstes tramvaja līnijas projektu, lai novērstu iespējamos korupcijas riskus.

    8 komentāri
    Domātājs
    Tas ir tālākās nākotnes projekts un tā pēlēji veic politisku pasūtījumu. Lielo kapu teritorija sen bija nekopta un tikai daži entuziasti rīkoja talkas un piemiņas pasākumus Barona atceres dienā. Kapi bija drūmi nekoptu rudens lapu pilni visu gadu. Tagad kad uz to rēķina var taisīt politisku skandālu Latviskās partijas to naski izmanto. Uz Purvciemu un Ziepniekkalnu jau ir daudzas trolejbusa līnijas. Te nav nepieciešams tramvajs, Bet derētu Juglā pagarināt līdz Brīvdabas muzejam. Skanstes tramvaja līniju jau iecerēja sen un pašlaik nav sabiedriskai transports ar ko aizbraukt līdz Sporta Arēnai vai nākotnē Modernās mākslas muzeju. Tūristiem ir jābrauc ar auto vai jāiet no Valdemāra vai Miera iel. ar kājām liels gabals, tas visiem nav ērti.- ir lieli sastrēgumi. Ja ir iespēja to būvēt par ES naudu tas jādara. Dombrovska Valdība jau parādīja, kā var neprasmīgas LDz vadības dēļ pazaudēt ES naudu, kas bija paredzēta Vilcienu iegādei. Tagad nezinam kur nemt naudu lai atjaunotu vilcien
    heh
    "Lielo kapu teritorija sen bija nekopta un tikai daži entuziasti rīkoja talkas un piemiņas pasākumus Barona atceres dienā." nu bet, ja kapi nav privatizēti un ir valsts vai pašvaldības īpašumā tad atbildība par to gulstas uz konkrētu cilvēku pleciem. Un es domāju liela daļa cilvēku nav pret tramvaja līniju kā tādu. Taču pļaut cauri visam, kas pagadās bez apdomas arī nav gluži pareizi. Lūk arī rezultāts.
    Skanstes iedzīvotājs
    Ieplānotā tramvaja līnija principā ir laba un pareiza. Jautājums par izmaksām ir pavisam no citas sērijas. Skanstē ir ļoti daudz biroju uz kuriem darbinieki brauc ar auto. Daudziem nav izvēles, jo ar lielākajiem Rīgas guļamrajoniem (Teika, Purvciems, Pļavnieki) transports ir - nekāds. Diez vai kāds var tagad pateikt, cik no viņiem pārsēdīsies uz tramvaju. Varbūt labāka ir trolejbusa līnija. To var pateikt tikai speciālisti, nevis tie jokaiņi, kuri tagad bļauj par tiem dažiem nolaistajiem kapiem, kas pirms tam gadiem nevienu neinteresēja (ieskaitot šos pašus bļāvējus). Tāpēc ieteikums: vajag runāt par lietu - kādi transporta risinājumi būtu vislabākie (nevis - visu vai neko), par korupciju Rīgas satiksmē. Nevis eksaltēti brēkt par kaut kādiem štrunta kapiem, kuri interesē labākajā gadījumā dažiem procentiem iedzīvotāju
    V is for Vendeta
    No kuras Rīgas domes algotās PR aģentūras jūs rakstāt?
    Atā veselajam saprātam
    Jā, purčiku var aizmirst, noiets etaps. Tur sūdi sataisīti, tagad var iet "apgūt" jaunas teritorijas un "paņemt diezgan lielu naudu no ES".
    xxx
    Izskatās, ka jo nacionālāka partija un tās aktīvisti, jo mazāk to interesē attīstība. Ļautu vaļu NA, visu nodancotu un nokultūrētu, celtu tikai estrādes un mūzejus. Brēcēji nesaprot, ka tā ir iespēja paņemt diezgan lielu naudu no ES un ieguldīt pilsētas attīstībā. Būs darbs tiem, kas ceļ, būs jauna satiksmes līnija. Vilkt tagad tramvaju uz Purvciemu ir, piedošanu, pārāk sāpīgi, jo sastrēgumi un bardaks iespējams neatsver ieguvumus. Skanste ir centram tuvs rajons, kuram ir vislielākais attīstības potenciāls, bet sabiedriskā transporta tur, var teikt, ka vispār nav.
    xxx
    Neviens nav taisījies risināt sastrēguma problēmu. Ideja ir veidot jaunu tramvaja līniju uz kvartālu, kur notiek strauja attīstība. Šī tramvaja līnija arī saslēgtos lokā ar citām un pavērtu iespēju optimālāk nokļūt no vienas pilsētas malas uz otru.
    Sabiedriskais sastrēgums
    Risināt sab. transporta jautājumu, neiedziļinoties pārējā transporta kustības problemātikā (t.i. sastrēgumos), ir tas pats, kas ārstēt gripu ar zālēm, neskatoties uzto, ka tās nokauj aknas un nieres.
    Pievienot komentāru
    Jaunākie

    Populārākie
    Interesanti