2017.gadā tika pārvadāti 29,3 miljoni pasažieru, kas ir par 600 000 mazāk nekā gadu iepriekš, informēja Autotransporta direkcija.
Autotransporta direkcija piedāvā
Slēgt dažus reisus:
- Nr.6457 Bauska – Ozolaine
Slēgt divus sestdienas un svētdienas reisus. (Šajā posmā kursē arī citi maršruti. Paliktu 4 reisi uz katru pusi sestdienās un 2 reisi svētdienās). - Nr. 5613 Cēsis – Līvi
Slēgt astoņus reisus. Šobrīd maršrutā ir 22 reisi. - Nr. 6025 Gulbene – Stari
Slēgt 6 reisus, slēgt 8 reisus sestdienās un svētdienās. Šobrīd darbadienās ir 44 reisi, sestdienās – 24 reisi, svētdienās – 18 reisi. - Nr.5453 Limbaži – Straupe – Lēdurga
Slēgt 2 brīvlaiku reisus. Šobrīd reisi trešdienās ir visu laiku, pārējie – tikai skolas laikā. Posmā Limbaži – Lēdurga ir vēl 4 reisi, Limbaži – Straupe vēl 1 reiss. - Nr.6668 Limbaži – Aloja
Slēgt sestdienu reisus. Sestdienas reiss ir plkst.7.15. Sestdienās no Limbažiem uz Aloju ir vēl 6 reisi, posmā Aloja – Limbaži vēl cita maršruta reiss 21 minūti vēlāk (neiebrauc Pociemā). - Nr. 6897 Līvānu stacija – Gaisa tilts – Jaunsilavas
Slēgt sešus reisus. Šobrīd ir 11 reisi, darbadienās – 3 reizes katrā virzienā, brīvdienās – vienu reizi. - Nr. 7445 Rēzekne – Preiļi – Rēzekne
Slēgt divus reisus sestdienās un svētdienās. Posmā Rēzekne – Preiļi kursē autobuss vēl piecos reisos katrā virzienā, posmā Preiļi – Viļāni ir autobuss vēl sešos reisos darbadienās, bet Viļāni – Rēzekne – 23 reisos darbadienās. - Nr. 7699 Liepāja – Ventspils
Slēgt divus reisus sestdienās un svētdienās. Šobrīd nodrošināti 8 reisi brīvdienās, pirmie 6.25 un 6.45, papildus tam ir četri reisi caur Kuldīgu. Nepieciešams izvērtēt iespēju saglabāt 2 reisus uz katru pusi, mainot laiku, kas piemērotāks brīvdienām.
Slēgt maršrutu:
- Nr.6529 Jelgava – Garoza
Kursē sestdienās un svētdienas plkst. 7.55. Ir alternatīvie reisi sestdien plkst. 7.00 un sestdien un svētdien plkst.12.10. - Nr. 5293 Ventspils – Mazirbe
Kursē periodā no 1.maija līdz 30.septembrim, 4 reizes nedēļā. Skolēni neizmanto. - Nr. 6498 Ventspils – Blāzma – Ugāle – Usma – Ugāle
Divi reisi darbadienās. Pastāv alternatīvas, var arī iekļaut citos maršrutos.
Autotransporta direkcijā stāsta, ka ir autobusu reisi, kuri maršrutu izbrauc bez neviena pasažiera, bet valsts par to maksā. Dažkārt līdz pat 97% no reisa izmaksām, jo ieņēmumu no biļetēm gandrīz nav. Ir gadījumi, kad autobusa šoferi biļetes neizsniedz, bet šādā gadījumā Autotransporta direkcijā aicina nezāģēt zaru, uz kura paši sēž.
"Mēs statistiku veidojam no pārdotajām biļetēm. Ja reisā ir pārdotas četras biļetes, bet braukuši faktiski ir desmit, mēs redzam, ka braukuši ir četri, nevis desmit," stāsta Godiņš. "Tie seši, kas iedevuši skaidru naudu šoferim un nav paņēmuši biļeti, mums statistikā pazūd. Reiss ar 10 cilvēkiem izskatās daudzkārt labāk, nekā ar četriem un reiss ar 10 cilvēkiem, sevišķi ja nav daudz reisu, mēs šādus reisus noteikti saglabāsim, tā kā cilvēkiem ir jābūt līdzatbildīgiem," norāda Godiņš.
Galīgos lēmumus par reisu slēgšanu pieņems Sabiedriskā transporta padome, kurā ir gan direkcijas, gan Satiksmes ministrijas, gan reģionu pārstāvji.
Jau ziņots, ka valsts piešķirto dotāciju nepietiekot, lai saglabātu esošo maršrutu tīklu un reisu skaitu. Kopumā valsts atvēlētā dotācija ir 61 miljons eiro gadā. Lai saglabātu esošo maršrutu tīklu, būtu vajadzīgi vēl 16-18 miljoni, kuru neesot. Autotransporta direkcija sola neslēgt reisus, kas kalpo bērnu nokļūšanai uz skolu, un vienīgos reisus, kas ļauj nokļūt uz darbu vai novadu centru. Direkcija atzīst, ka priekšā ir sāpīgāki un mazāk sāpīgi lēmumi par maršrutu slēgšanu, bet direkcija vēlas panākt, lai pēc iespējas mazāk ciestu sabiedriskā transporta lietotāji ikdienā.