21 kilometru garais veloceliņš ļauj no Rīgas nokļūt Jūrmalā. Saules un skriešanas prieka pārņemti, daudzi tā lietotāji plaisas pat nemana. Pilnām krūtīm elpo pavasara gaisu, nevis pēta pamatu zem kājām.
Skrējējs Didzis gan atzina, ka veloceliņa kvalitāte nav tā labākā, bet gājējs Mihails zināja teikt, ka celiņu sabojājis traktors. Taču Rīgas domes Satiksmes departamentā atzina – ceļa uzturētāju tehnika nav vainīga.
"Jā, esam saņēmuši no uzturētājiem informāciju, ka šoziem uz veloceliņa ir vērojami daudz lielāki bojājumi nekā iepriekšējos gadus.
Daļēji to var izskaidrot ar krasajām temperatūras izmaiņām, un, ja tiek runāts, vai uzturētāja tehnika ir nepiemērota, – nē, tā atbilst parametriem. Bet ir zināms, ka ir smagā tehnika, kas izmanto veloceļu patvaļīgi," klāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika.
Jau kopš 2017. gada policija regulāri sodījusi gan atkritumu vedējus, gan apkaimes māju īpašniekus, kuri, braucot pa veloceliņu, rada tam papildu slodzi.
"Tiks atkal piesaistīta policija, ja tiks konstatēti pārkāpumi; bet paši uzlabojumi – uzturētājiem uzdots apsekot, konstatēt – cik lieli tie ir un sastādīt tāmi. Remontdarbi tiks veikti vasarā," teica pašvaldības pārstāve.
Daļa celiņa remontēta pirms pieciem gadiem. Zem celiņa atrodas purvaina grunts, kas arī var ietekmēt tā stāvokli. Veloceliņu veido piecu centimetru (cm) asfalta slānis un 12 cm šķembu slānis, un zem tā ir grunts, kas remonta laikā mainīta netika. Iespējams, arī grunts mitrums ir tas, kas bojā celiņu.
Par celiņa tīrīšanu atbild pilnsabiedrība “Daugavas kreisā krasta uzturētājs”. Remontdarbu summu zinās pēc bojājumu apzināšanas, un tos veiks par pilsētas naudu.