Centrs turpina saņemt sūdzības no iedzīvotājiem, kuri ļāvušies sevi pierunāt uz dārgu pirkumu un iekļuvuši nopietnās kredītsaistībās.
Patērētāju tiesību sargi aicina būt uzmanīgiem un atgādina, ka likumā ir paredzētas noteiktas tiesības gadījumos, kad patērētāji vēlas atteikties no preces, kas iegādāta ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas, piemēram, pie patērētāja mājās vai prezentācijās.
Tirgoņu piedāvātie pirkšanas līgumi mēdz paredzēt, ka pircējam jāsedz pārdevēja zaudējumi, atsakoties no preces, taču šādi līguma noteikumi uzskatāmi par netaisnīgiem un nav spēkā, norāda centra Patērētāju tiesību uzraudzības departamenta direktore Ieva Baldiņa-Brūklīte.
"Ja nu tomēr patērētājs ir ticis pārliecināts un iegādājies šo ūdens filtru, tad, mūsuprāt, viņam ir tiesības izmantot atteikuma tiesības, proti 14 dienu laikā atteikties no šī līguma," norāda Baldiņa-Brūklīte. "Šādā gadījumā ir divi varianti. Ja tas filtrs nav ticis uzstādīts, tad kopā ar atteikuma iesniegumu jānosūta atpakaļ filtrs. Ja filtrs tomēr ir uzstādīts, tad patērētājam šis filtrs būtu pašam jādemontē un attiecīgi jānosūta atpakaļ kopā atteikumu uz tirgotāja juridisko adresi. Ja ir noslēgts kreditēšanas līgums, tad jāinformē arī kredītdevējs par šo atteikumu."