Pacientu ombuds: Cilvēki Latvijā bieži sūdzas par nepieejamo veselības aprūpi

Pacientu ombuds bieži saņem iedzīvotāju sūdzības par veselības aprūpes pakalpojumu nepieejamību Latvijā, to intervijā Latvijas Radio atzina Pacientu ombuda biroja vadītāja Viktorija Paškeviča.

 

Pēc viņas sacīta, iedzīvotāji visai bieži pauž neapmierinātību ar to, ka medicīnas iestāžu reģistratūras bieži vien nav iespējams sazvanīt, bet reģistratūrās klātienē veidojas garas rindas. Šajā ziņā daudz sūdzību saņemti saistībā ar bērna pierakstīšanu pie speciālista un slikto attieksmi.

Tāpat Pacientu ombuds novērojis, ka ārsti bieži vien pēc sava pacienta izrakstīšanas no slimnīcas nemaz nenorāda, kā viņam turpmāk būtu jāārstējas mājas apstākļos.

"Gan ārsti, gan pacienti neprot savā starpā komunicēt," noteica Paškeviča.

Pēc viņas sacītā, arī komunikācijā ar ģimenes ārstu ir vērojamas problēmas. Cilvēki nereti sūdzas, ka ģimenes ārsts tikai izraksta recepti un neveic apskati, jo tai nepietiek laika.

Attiecībā uz valsts izmeklējumiem ir vērojamas divas galējības – cilvēki netiek sūtīti uz izmeklējumiem vai arī tiek nosūtīti arī uz tādiem, kas nemaz nav vajadzīgi, atzina Pacientu ombuda biroja vadītāja, piebilstot, ka tas apliecina, ka ierobežoto resursu izlietojums nav pietiekami labi plānots.

"Pacientu ombudā redzam gan gadījumus, kad pacienta ārstēšana ievelkas, jo nav veiktas nepieciešamās analīzes un pārbaudes, jo ārsts nav iedziļinājies, bija paviršs. Vai tieši otrādi - saraksta pacientam daudz nevajadzīgu medikamentu, izraksta par daudz analīzes - tādas, bez kurām varēja iztikt.

Rodas iespaids, ka tiek kaut kas darīts, tomēr ārsts uz pacientu nav pat paskatījies un kvalitatīvi un normāli izrunājies," atzina Paškeviča.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti