“Tātad pašvaldības ir izvērtējušas, ka sākumskolām ir jābūt pēc iespējas tuvāk bērnu dzīvesvietai vai skolēnu dzīvesvietai. Bet vidusskolā tomēr ir jāpiedāvā iespēja mācīties koncentrētā vietā, kur ir vairāk vienaudžu. Tas būtu pirmais secinājums,” norādīja Papule.
“Otrs secinājums – to rāda arī dati: mēs redzam, ka pieaug to skolēnu skaits, kas mācās skolās ar 600 līdz 800 bērniem. Īpaši vidusskolas pakāpē, 10.-12. klasē. Šī ir šogad pirmo reizi pirmā tendence, kas rāda, ka gan vecāki, gan diskusijas ar pašvaldībām, gan diskusijas sabiedrībā veido šo attieksmi. 10.-12. klasē, protams, ir vajadzīga moderna infrastruktūra, ir vajadzīgs vairāk vienaudžu, lai mēs redzam, kā mani talanti vai manas spējas var attīstīt vairāk, nekā mazā klasē mācoties,” bilst Papule.
Šajā mācību gadā notiek skolēnu skaita palielināšanās izglītības iestādēs, jo skolu skaits, lai arī nedaudz, bet samazinājies. Šobrīd redzamas iezīmes, ka skolu tīkls sāk pakāpeniski sakārtoties atbilstoši demogrāfiskajai situācijai, norāda Evija Papule un prognozē, ka turpmāk šī tendence nostiprināsies.