Viens no pārsteigumiem šefpavāriem no Nīderlandes bija Burtnieku novada zemnieku saimniecības "Adzelvieši" apmeklējums.
Viesus pārsteidza, cik daudzveidīgi pārtikā var izmantot kaņepju sēklas - ka no tām var izspiest eļļu, izgatavot sviestu, svaigas, maltas vai grauzdētas izmantot vēl citos veidos.
Vērtīga pieredze bijusi arī viesošanās pie ogu audzētājiem, kuri savukārt demonstrēja, ka arī tās var lietot ne tikai svaigas vai sasaldēt, bet ilgākam laikam saglabāt, izžāvējot vai pārstrādājot sukādēs un citos našķos.
"Mani pārsteidza Latvijas plašumi un tas, ka pie jums daudzus produktus žāvē un kaltē, un, kā to dara. Holandē mēs izžāvējam un sasaldējam. Tas notiek ātri, un tā tiek zaudēta garša. Te pie jums tas process ir lēnāks, saglabājas garša un aromāts. Tā man bija jauna pieredze," saka nīderlandiešu šefpavārs Tims Golšteins.
"Man šķiet, ka jums ir daudz interesantu pārtikas produktu. Ieintriģēja kaņepju sēklas un iespēja tās daudzveidīgi izmantot. Patika, ka tām ir tāda kā riekstu garša un ka ar tām var bagātināt ēdienus," saka nīderlandiešu šefpavārs Bass van Krānens.
"Michelin" zvaigžņoto restorānu šefpavāru viesošanos Latvijā organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra. Ņemot vērā, ka pēdējos gados audzis bioloģisko un ekskluzīvo produktu ražotāju skaits, bet lielveikalu tīklu produkcijas apjomos, sevišķi mazajiem ražotājiem, konkurēt grūti, tad mērķis ir viņu produkciju ir izcelt šādā veidā un palīdzēt kāpināt ražošanas apjomus.
"Latvija izceļas ar daudziem interesantiem pārtikas produktiem," norāda Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītāja Anete Ezerkalne. "Tas mūsu mērķis ir, lai šie pavāri, atbraucot uz Latviju, iepazīst mūsu valsti, kultūru, garšu un vēlāk šos produktus izmanto arī savos ēdienos restorānos, popularizēt mūsu uzņēmumu produktus ārzemēs, un tas palielinātu eksporta iespējas šiem uzņēmumiem," paskaidro Ezerkalne.
Viņa piebilst, kļūstot par sadarbības partneri kādam no augstās klases restorāniem, tas jau paver iespējas iekļauties arī augstas klases veikalu tīklos.
Pērn rudenī Latvijā viesojās šefpavāri no Beļģijas un ar dažiem uzņēmumiem sadarbība ir sākusies.