LTV pārsūdzēs NEPLP sodu saistībā ar raidījumu «Zili brīnumi»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Latvijas Televīzija (LTV) nepiekrīt Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) lēmumam piemērot administratīvo sodu par pieļautajiem pārkāpumiem bērnu raidījumā “Zili brīnumi” un to pārsūdzēs, informēja LTV preses dienestā.

LTV valdes locekļa Sergeja Ņesterova ieskatā, lēmums pēc savas būtības ir absurds un iezīmē ļoti bīstamu tendenci: “Tas nozīmē, ka mēs vairs bērniem nevarēsim rādīt, kā tiek cepta maize vai gatavots siers, jo katrs maizes klaips un katrs siers pēc pagatavošanas ir līdzīgs kādam komerciāli ražotam maizes kukulītim vai sieram. Ļoti ceram, ka šī juridiskās kvalitātes ziņā diskutablā lēmuma pamatā nav kāda "jauna NEPLP politika" attiecībā uz LTV saturu un redakcionālo neatkarību.”

Vēstīts, ka NEPLP nolēma piemērot 5000 eiro administratīvo sodu LTV par reklāmas pārkāpumiem raidījumos „Zili brīnumi“.

NEPLP konstatēja, ka LTV raidījumos „Zili brīnumi“ laikā no 2014.gada oktobra līdz šā gada februārim vizuālais noformējums atgādina zinātkāres centra „Zili brīnumi“ noformējumu, raidījuma pauzēs tiek pārraidīts raidījuma nosaukums ar zinātkāres centra „Zili brīnumi” vizuālo fonu, un tas esot uzskatāms par slēpto reklāmu.  

LTV gan skaidro, ka biedrības “Vidzemes inovāciju un uzņēmējdarbības centrs” zīmols “Zili brīnumi” izvēlēts, jo tas plaši atpazīstams jauniešu auditorijai un jauniešu uztverē cieši saistās ar zinātkāres centra “Zili brīnumi” pamatdarbību – jauniešu intereses veicināšanu par tehniskām un eksaktām zinātnēm. Tas tieši sakrita ar LTV raidījuma mērķi, un, televīzijas ieskatā, šā iemesla dēļ varēja piesaistīt raidījumam papildu jauniešu auditoriju.

Tāpat NEPLP norādīja, ka vairākos raidījumos redzami dažādi produkti un produktu zīmoli, to demonstrēšana vērtējama kā slēpti audiovizuāli komerciāli paziņojumi.  

Savukārt LTV norāda, ka raidījumos atsevišķi produktu nosaukumi minēti saskaņā ar raidījuma saturisko koncepciju, kas paredzēja izveidot īpašu raidījuma sadaļu jeb sižetu rubriku – “Kā tas top?”. Šajā rubrikā skatītāji tika iepazīstināti ar to, kā tiek ražoti cepumi “Selga” un biezpiena sieriņi “Kārums”. Tieši šā iemesla dēļ raidījumā ir  tikuši pieminēti šo produktu nosaukumi.

LTV mērķis nav bijis šo produktu popularizēšana, bet gan skatītāju iepazīstināšana ar šo produktu ražošanas procesu, skaidro televīzija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti