Dienas ziņas

Attīsta zīmolu "Ražots Kurzemē"

Dienas ziņas

Snēpelē izvēlas pagasta pārvaldnieku

Latgalē iedzīvotāji – pret autobusu maršrutu izmaiņām

Līvānos rūgst neapmierinātība ar gaidāmo autobusu reisu skaita sarukumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Viens no pirmajiem novadiem, kas iebilda autobusu reisu samazinājumam, ir Līvānu novads. Ne tikai Zemgalē, bet arī Latgalē starppilsētu autobusu kopējais maršrutu nobraukums gadā ir aptuveni 80 miljoni kilometru, no kuriem 5% Satiksmes ministrija piedāvā samazināt, jo pasažieru skaits tieši Latgalē kopš 2014. gada ir krities no 3,1 miljona līdz 2,4 miljoniem gadā.

“Maršrutu tīkls visus šos gadus ir palicis nemainīgs vai arī pat pieaudzis, kā rezultātā veidojas mazāks pieprasījums.

Mums tas ir jāapzinās un ar to ir jārēķinās. Otra lieta ir tāda, ka finanšu iespējas nespēj nofinansēt un segt zaudējumus, lai saglabātu maršrutu tīklu esošajā apmērā,” norāda VSIA “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Satiksmes ministrija, izpētot pilnīgi visu starppilsētu autobusu statistiku, Latgales plānošanas reģionam atsūtīja sarakstu ar iespējamajiem 38 maršrutiem, kurus plānots slēgt. Šobrīd plānošanas reģions ir tiesīgs apstrīdēt dažu maršrutu slēgšanu, piedāvājot to vietā citus maršrutus slēgšanai.

Tomēr daži no maršrutiem ir vienīgais veids, kā iedzīvotāji var tikt uz darbu, bērnudārzu vai pie ārsta.

“Vācam parakstus un ceram, ka uzklausīs mūsu vēlmes un iebildumus un nelikvidēs šo autobusu maršruta reisu,” norāda Rudzātu pagasta pārvaldes vadītāja Ruta Klibiķe.

Viņu papildina Jaunsilavu iedzīvotāja Viktorija Trapša. “Ļoti svarīgi ir tie reisi, kas no rītiem strādā,” saka Trapša. “Ja, teiksim, ir jābrauc pie ārsta, es, piemēram, astoņos atbraucu. [Bet tad] nevar tikt uz mājām (..),” norāda Trapša.

''Uz pilsētu brauc dārziņu bērni. (..) Pilns autobuss. Kā var izdomāt tādu autobusu, ar kuru brauc uz darbu, noņemt?” retoriski vaicā Jaunsilavu iedzīvotāja Valda Pūcīte.

Pašvaldības šobrīd vāc parakstus, lai reisus nelikvidētu, jo to likvidācijas gadījumā alternatīvas, kā pārvadāt pasažierus, diemžēl nav. Iedzīvotāji mazajos ciemos šādā gadījumā tiks izolēti no ārpasaules. “Pieaugušu cilvēku mēs nedrīkstam pārvadāt, jo Valsts kontrole aizliedz izmantot transportu un neņemt par to pakalpojumu maksu. Tātad iekasēt naudu. Tajā pašā laikā likums aizliedz iekasēt naudu,” norāda Līvānu novada domes priekšsēdētājs Andris Vaivods.

Satiksmes ministrija sola februāra beigās vai marta sākumā dot precīzas ziņas, par to, kad un kuri reisi tiks slēgti, ņemot vērā iedzīvotāju vāktos parakstus un negatīvo attieksmi, bet slēdzamo reisu skaits tik un tā paliks nemainīgs.

Autotransporta direkcija neslēpj, ka vēlas reisu skaitu samazināt jau pirmajā pusgadā. Nemierā ar gaidāmajām pārmaiņām ir arī Zemgales pusē.

KONTEKSTS:

Valsts piešķirto dotāciju nepietiekot, lai saglabātu esošo maršrutu tīklu un reisu skaitu. Kopumā valsts atvēlētā dotācija ir 61 miljons eiro gadā. Lai saglabātu esošo maršrutu tīklu, būtu vajadzīgi vēl 16-18 miljoni, kuru neesot. 

Autotransporta direkcija sola neslēgt reisus, kas kalpo bērnu nokļūšanai uz skolu, un vienīgos reisus, kas ļauj nokļūt uz darbu vai novadu centru. Direkcija atzīst, ka priekšā ir sāpīgāki un mazāk sāpīgi lēmumi par maršrutu slēgšanu, bet direkcija vēlas panākt, lai pēc iespējas mazāk ciestu sabiedriskā transporta lietotāji ikdienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti