Dienas ziņas

Darba devējiem aizvien ir aizspriedumi pret darbiniekiem

Dienas ziņas

Piemin Rubeņa bataljona paveikto

Limbažu–Dūču ceļa sakārtošana joprojām neskaidra

Limbažu novadā prasa atvieglot noteikumus Dūču ceļa salabošanai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Limbažu novada iedzīvotāji Dabas aizsardzības pārvaldei un citām institūcijām prasa atvieglot nosacījumus dabas aizsardzībā un ļaut pārbūvēt Limbažu – Dūču ceļa septiņu kilometru garo, neasfaltēto posmu.

Kad 2001. gadā slēdza dzelzceļa līniju posmā Skulte –Limbaži, iedzīvotājiem apsolīja asfaltēt tai paralēlo ceļu, lai no Skultes un Liepupes pagasta ērti varētu nokļūt reģiona centrā Limbažos. Drīz pēc tam lielāko daļu ceļa arī sakārtoja, taču septiņi kilometri joprojām ir bez asfalta un visus šos gadus nav rasta iespēja remontdarbus pabeigt. Tagad projekts iegājis finiša taisnē, taču iedzīvotāju sašutumu raisījusi Dabas aizsardzības pārvaldes prasība pārstādīt divus simtgadīgus vītolus un aizsargājamu zālāju.

Valsts reģionālais autoceļš Dūči-Limbaži atrodas Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonā, tāpēc iecerētās pārbūves jāsaskaņo ar Dabas aizsardzības pārvaldi. Ceļš ir ļoti sliktā stāvoklī, tas ir arī līkumots, līdz ar to asfaltēts kļūs īpaši nedrošs satiksmei. Tomēr

plānotie ceļa iztaisnošanas darbi skartu divus simtgadīgus vītolus un Eiropas nozīmes aizsargājamu zālienu, ko nu ir prasība pārstādīt.

Savas prasības valsts institūcijām iedzīvotāji ir noformulējuši vēstulē, taču savu neapmierinātību viņi neslēpj arī sarunā ar Vidzemes televīziju. “Tas ir absurds, ka viena 300 kvadrātmetru pļaviņa vai cauri vītoli ir svarīgāki nekā cilvēki. Ja šeit nebūs ceļa, tad te nebūs jauniešu… nekā te nebūs,” dusmīga ir vietējā iedzīvotāja Baiba Muratova. Kritisks ir vēl viens vietējais – Vilnis Freijs. “Kur pasaulē var simtgadīgu koku pārstādīt? Saimnieks [māju saimnieks] jau teica, ka tam kokam ir 150 gadi. Nu, tas nav reāli!” norāda Freijs.

Iedzīvotāji ir sašutuši, tāpēc arī aicināja uz sarunu gan ''Latvijas Valsts ceļu'', gan pašvaldības pārstāvjus. Tiesa, koku un zāliena pārstādīšana jau esot kompromisa variants, kas rasts pārrunās ar dabas sargātājiem, jo citādi projektam saskaņojumu saņemt būtu nereāli.

“Ir panākta savstarpēja vienošanās, uz kādiem noteikumiem var parakstīt to projektu, to sarakstīsim, pēc tam lai paraksta un tad uz realizāciju. Bet vai šī realizācija tādā griezumā, kā ir paredzēts, kā te runāja, vai tas ekonomiski attaisnojas, tas ir cits jautājums,” bilst VAS “Latvijas Valsts ceļi” Limbažu nodaļas būvinženieris Māris Tams.

Ziņots, ka Dabas aizsardzības pārvalde tomēr iebilst pret koku un zālāja iznīcināšanu ceļa dēļ. Savukārt eksperte no SIA “Labie koku eksperti” atzina, ka 300 kvadrātmetru liela zālāja pārstādīšana būtu pilotprojekts pat Baltijas mērogā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti