Pusdiena

Pusdiena 22.09.2017

Pusdiena

Bērnu slimnīcā pieņemta īpaša izmeklējumu pieteikšanas sistēma pacientu ērtībām

Jelgavas autobusu iepirkumā uzvarēt var tikai pilsētas mēra Rāviņa dēla firma

Jelgavas autobusu iepirkumā uzvarēt var tikai pilsētas mēra Rāviņa dēla firma

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Jelgavas domes uzņēmums "Jelgavas autobusu parks" izsludinājis iepirkumu, kurā vēlas nomāt 44 lietotus autobusus. Taču konkursā ietverta virkne prasību, kas liek domāt, ka iepirkums izveidots jau zināmam piegādātājam. Piemēram, nomas termiņi ir dažādi un īsi, visiem 44 autobusiem noteikti jābūt viena ražotāja un modeļa, turklāt ar zemo grīdu. Ar tieši tādiem autobusiem Jelgavā brauc pašlaik. Un Jelgavas prasīto tehniku varētu nodrošināt tikai pašreizējā firma, kuras vadītājs ir pilsētas mēra dēls.

Jelgavas pašvaldība pašreizējo autobusu parku atjaunoja četru gadu periodā no 2010. gada. Autobusus bez atbilstoša konkursa nomāja no nu jau bankrotējušās Jelgavas ražotnes "AMO Plant". 2014. gada sākumā Valsts kontrole vērsa uzmanību, ka gandrīz deviņus miljonus eiro vērtais nomas darījums īstenots pretlikumīgi. Tā laika "Jelgavas autobusu parka" vadītājam Pēterim Salkazanovam uz pāris mēnešiem samazināja algu, bet prokurors vēlāk piemēroja 140 stundu piespiedu darbu.

Tagad nomas līgums par autobusu lietošanu iet uz beigām. Tā kā tie tika piegādāti pakāpeniski, "Jelgavas autobusu parks" meklē 44 lietotus braucamos, ar ko uz laiku aizstāt iepriekšējos autobusus. Šoreiz meklē atklātā konkursā, stāsta uzņēmuma vadītājs Gints Burks. 

Iepirkumā "Jelgavas autobusu parks" prasa 44 lietotus autobusus, ko lietot plāno no četriem mēnešiem līdz trim gadiem.

Uzņēmums pretendentiem noteicis konkrētas prasības – nobraukums ne vairāk par 500 000 kilometru, visiem jābūt vienas markas un no viena ražotāja, nepieciešama zemā grīda. Autobusiem jābūt baltā un dzeltenā krāsā ar noteiktu garumu un sēdvietu skaitu.

Konkurences ierobežošanu Burks neatzīst. "Tad, kad mēs pētījām [tirgu] Eiropā, tur to transportlīdzekļu ir simtos." Tomēr ir maz ticams, ka kāds starptautisks piegādātājs 14 piegājienos uz Jelgavu gribētu vest viena modeļa un ražotāja autobusus, kas kalpos tikai dažus mēnešus vai pāris gadus. 

Tikmēr izvirzītās prasības Latvijā var izpildīt tikai kompānija "Ferrus", kas bēdīgi slavenās "AMO Plant" autobusus Jelgavai piegādāja jaunus, bet kam nu beigsies līguma termiņš. Kompāniju "Ferrus" vada ilggadējā Jelgavas mēra "zaļzemnieka" Andra Rāviņa dēls Rihards Rāviņš.

"Ja viņi ir spējīgi iedot to piedāvājumu, kvalificēties tālāk visam tam, tad tāda iespēja arī pastāv," atzina Burks, kurš apgalvo, ka pārsvarā kontakts ir ar "Ferrus" tehnisko daļu, bet ar kompānijas vadītāju Rihardu Rāviņu ikdienā nekomunicē.

Uzņēmumam "Ferrus" daudzmiljonu darījums ar kompānijas šefa tēva vadīto pilsētu ir ienesīgs. Ceturtdaļu miljona eiro "Ferrus" patur peļņā. "Ferrus" gada pārskatā teikts, ka «nomas līgumu termiņi līdz septiņiem gadiem nodrošina stabilu un prognozējamu naudas plūsmu».

Tieši šaurās un, iespējams, jau noskatītam pretendentam izvirzītās prasības ir iemesls, kādēļ par Jelgavas iepirkumu sūdzējusies firma "B-Bus". "Mūsuprāt, tad, kad tiek prasīts vienas markas un viena modeļa autobusi, tas ir aizdomīgi," norādīja "B-Bus" pārstāve Maija Lazdiņa. 

Reaģējot uz "B-Bus" sūdzību, "Jelgavas autobusu parks" nav gaidījis Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumu, bet konkursu apturējis pats. Uzņēmuma vadītājs sola izņemt prasības, par kurām strīdas pārvadātājs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti