Pa ceļam uz izlaušanās istabu skolēni stāsta, ka tajā galvenais uzdevums ir pēc iespējas ātrāk atrast dažādus pavedienus, ko savā istabā atstājis puisis, kurš no mājām aizbēdzis. Puiši gan pieteic, ka tā ir skolotājas izveidota spēle, bet par aizbēgušo zēnu runā patiesi, viņi savā klasē uzstādījuši vislabāko rezultātu, visātrāk atrodot visus pavedienus un izkļūstot no istabas.
“Tur kamera ir uzstādīta, pa datoru runāja skolotāja, kaut kādus jautājumus mums uzdeva," saka skolas audzēknis Ņikita. "Re, kur bija pirmā puzle, un vienam cilvēkam jālec pa cipariem, ja dabūji īstu ciparu kombināciju, tad dabūsi vāļā – bija koferītis un tur bija tā puiša, kas aizbēdzis, dienasgrāmata. Lūk, tā te bija, jau interesantāk. Kad ir gaisma, tad liekas tāda liela telpa, kad izslēdz, tad liekās tāda maza un jūties kā detektīvs.”
Skolēni atzīst, ka, meklējot zēna atstātas zīmes un saprotot, kas viņam licis aizbēgt no mājām, aizdomājušies paši par savām attiecībām ar vecākiem un draugiem.
Skolniece Evelīna Apsīte saka, ka ar vecākiem nevajag īpaši strīdēties. "Tas tiešām nav nepieciešams, un vēl tā dēļ mukt prom no mājām, un vēl problēmas kaut vai ar otru pusīti, bet tas nav iemesls,” spriež audzēkne.
Skolotāja visu spēles laiku atrodas citā telpā un ar audzēkņiem, kas iesprostoti istabā, sarunājas virtuālās saziņas platformās. Arī lai izkļūtu no istabas, bērni rakstījuši e-pastu zēnam, ko paši min, ka visdrīzāk saņēmusi skolotāja, kas spēli vada. Ideja par šādas istabas izveidi radusies skolotāju apmācībās Nīderlandē
Vidusskolas skolotāja Vita Medniece atzīst, ka pati pieredzi guvusi tikai Rīgā, apskatot tādas nopietnas izlaušanās istabas ar visām inženiertehniskajām ierīcēm, dažādiem mehānismiem. "Tādas apbrīnojami vērtas, un tad man arī šķita, ka tas ir pilnīgi neiespējami ar mūsu pašu spēkiem radīt ko līdzvērtīgu," viņa uzsvēra.
Skolā trūkst brīvu telpu, tāpēc izlaušanās istaba nav pastāvīgs projekts, bet pieredze rāda, ka tas ir vērtīgs kā skolēniem, tā arī skolotājiem, kas savos audzēkņos šādi spēj saskatīt dažādas prasmes un par svarīgiem jautājumiem runāt interesantā veidā.