Glābēji: Nelaimē līdzcilvēki bieži paši vēlas nokļūt uzmanības centrā, nevis palīdzēt

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Ik dienu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) dodas ne tikai dzēst ugunsgrēkus, bet palīdzēt ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Piemēram, no avarējušām automašīnām atbrīvot cietušos.

VUGD pārstāve Inta Palkavniece aicina par nelaimēm ziņot glābējiem, nevis medijiem
00:00 / 00:52
Lejuplādēt
Statistika liecinot, ka ik gadu glābēji apmēram 800 reizes dodas uz avāriju vietām. Taču viņu ikdienas pieredze rāda, ka cilvēki nereti nezina, kā rīkoties, redzot avārijas, un nezina, cik svarīgi ir pēc iespējas ātrāk piezvanīt uz tālruņa numuru 112.

VUGD pārstāve Inta Palkavniece saka, bieži cilvēki vēlas par redzēto ātrāk paziņot medijiem un nonākt notikuma epicentrā, nevis izsaukt glābējus.

"VUGD pieredze liecina, ka nereti zvans no žurnālistiem, kuriem kāds aculiecinieks ir nosūtījis video vai foto, vai ielikta fotogrāfija sociālajos tīklos, ir daudzreiz ātrāk nekā cilvēka zvans uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukšanas numuru 112," stāsta Palkavniece.

"Gribam aicināt iedzīvotājus, ka šādās situācijās, kad jūs redzat, piemēram, grāvī esošu automašīnu un jūsu roka jau stiepjas pēc telefona, lai to nofilmētu, aicinām aizdomāties – tajā automašīnā varētu būt kāds jums mīļš cilvēks, kāds jūsu ģimenes loceklis, kam tajā brīdī ir ļoti nepieciešama palīdzība, bet neviens to tā arī neizsauc. Tāpēc VUGD aicina ikvienu cilvēku drīzāk censties būt pirmajam, kas izsauc ugunsdzēsējus glābējus, nevis pirmajam, kurs nosūta fotogrāfiju žurnālistiem vai ievieto savos sociālajos tīklos," norāda Palkavniece.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti