Salu tilta sakārtošanas kopējās izmaksas sākotnēji lēsto 25 miljonu eiro vietā nu jau pietuvinājušās 30 miljoniem. Kā sadārdzinājuma oficiālos iemeslus Rīgas domes Satiksmes departaments līdz šim minējis pēkšņi atklātus un iepriekš neprognozējamus darbus, kaut arī būvnieki jau iepriekš norādījuši, ka iepirkumi par papildu darbiem tiek organizēti tā, lai tajos uzvarētu Salu tilta pirmās kārtas īstenotājs – kompānija “LNK Industries”.
Pašlaik tiek projektēti Salu tilta otrās kārtas darbi, kas sākotnēji lēsto 12 miljonu vietā izmaksās aptuveni 14 miljonus eiro.
Vēl pirms Iepirkumu uzraudzības biroja lēmuma aizliegt turpināt konkursu bez būtiskiem labojumiem Rīgas domes Satiksmes departamenta vadības pārstāvis Edmunds Valpēters skaidroja – gribējuši ietaupīt uz konkursa gaitu.
“Šobrīd notiek konkurss par vispārēju vienošanos. Tātad tas nozīmē, ka mēs atlasīsim pretendentus pēc kvalifikācijas. Savukārt, kad būs gatavs tehniskais projekts, tiks izsūtīti piedāvājumi par darbu daudzumiem, kur pretendenti dos savas cenas. Respektīvi, mēs ietaupīsim laiku uz iepirkuma procedūru. Pusi vai lielāko daļu jau būsim izdarījuši projektēšanas stadijā,” tagad saka Valpēters.
Salu tilta iepirkuma korupcijas skandālā iesaistītais Būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Uģis Broža būtībā bijis galvenais cilvēks arī Salu tilta pirmajā kārtā. No 20.jūnija viņš devies bezalgas atvaļinājumā.
Tikmēr no atvaļinājuma nupat atgriezies Rīgas vicemērs Andris Ameriks (“Gods kalpot Rīgai”), kam “saskaņieša” Nila Ušakova atpūtas laikā jāpilda arī mēra pienākumi. Par pagājušās nedēļas kukuļošanas lietām viņš sācis interesēties tikai tagad. Atbildīgā departamenta vadību, kas arī ik pa laikam publiski saistīta ar korupcijas lietām, viņš atstādināt neplāno.
Savukārt par Rīgas lielajiem būvobjektiem viņš vispār neko nezinot: “Ar šo kungu, neraugoties uz to, ka esmu viens no Rīgas domes vadītājiem, esmu ticies divas reizes. Un tas bija saistībā ar Turaidas ielas remontu. Satiksmes departaments ir Satiksmes komitejas pārraudzībā, kur ir komitejas priekšsēdētājs. Arī tālāk pēc pienākumu pārdales to pārrauga domes priekšsēdētājs. (..) Ar būvniecības firmām man vispār nav nekāda sakara.”
Kā Ameriks izteicās Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma", "ir jābūt trakam, lai mēģinātu iegūt prettiesisku labumu no Salu tilta rekonstrukcijas iepirkuma, jo procedūra tiek ļoti rūpīgi uzraudzīta". Viņš arī piebilda, ka Satiksmes departamentā strādājošie pārsvarā esot gados jauni cilvēki, un viņam "liktos absolūti stulbi, ka šādi cilvēki mēģinātu savas karjeras sākumā kaut kādā veidā iegūt sev labumus no tā".
Saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja datiem kukuļošanā iesaistītās kompānijas “LNK Industries” īpašnieki savulaik dāsni atbalstīja nu jau likvidēto partiju LPP/LC, kad no tās pie varas Rīgā tika gan Ameriks, gan tās vadītājs Ainārs Šlesers.
Jau ziņots, ka Uģi Brožu līdz ar vēl piecām personām KNAB aizturēja aizdomās par iespējamu kukuļošanu, ļaunprātīgu dienesta stāvokļa izmantošanu un dienesta viltojumu. Skandālā iejaukts viens no lielākajiem Latvijas būvuzņēmumiem “LNK” grupa. Tās pārstāvji apliecināja, ka KNAB šajā kriminālprocesā aizturējis četrus uzņēmuma darbiniekus.
Latvijā un Lietuvā uzsāktie kriminālprocesi skar Klaipēdas ostu un Rīgas domes Satiksmes departamentu, un tie ir savstarpēji saistīti. Kopumā Latvijā tika aizturētas sešas personas, bet Lietuvā – divas personas.