Lange intervijā LTV “Rīta panorāmai” norādīja, ka ceļu uzturēšanai loģisks būtu princips “maksā par pakalpojumu”. Bet šobrīd autovadītāji maksā degvielas akcīzes nodokli, taču autoceļiem novirza tikai aptuveni trešo daļu no tā.
Lange sacīja, ka autovadītāji būtībā pieradinājuši citas nozares, ka tās finansē, un ir jāpanāk, lai autobraucēju samaksātā nauda nonāktu ceļiem, taču tam nepieciešams ministru, pašvaldību un sabiedrības atbalsts.
Ar pašreizējo finansējumu, neko nemainot, “sēdēsim katru pavasari pie situācijas”, ka Latvijas vietējie ceļi ir dramatiskā stāvoklī, norādīja Lange.
Tāpat ir jādomā par ceļu tīklu, norādīja Lange. Pašlaik vietējās nozīmes ceļu kopējais garums ir 12 000 kilometru, un 4000 kilometru no tiem nav stratēģiskās nozīmes. Pa vietējiem ceļiem pārvietojas tikai 17% no kopējā satiksmes. Iespējams, ja uz kādu vietu ved četri ceļi, labākā kārtībā jāuztur tikai viens, norādīja Lange.
Jau ziņots, lai aizlāpītu aptuveni 235 miljonu eiro lielo budžeta robu, ko radīs Finanšu ministrijas piedāvātā nodokļu reforma, jau no nākamā gada varētu palielināt akcīzes nodokļu likmes ne tikai alkoholiskajiem dzērieniem un tabakai, bet arī degvielai.
Tikmēr Satiksmes ministrija, lai glābtu katastrofālā stāvoklī esošos ceļus, piedāvāja piešķirt tam degvielas akcīzes “pārpildes naudu” – līdzekļus, kas pārsniedz prognozētos ieņēmumus.