«Taxify» nepametīs Latviju, bet kritizē ierobežojumus šoferiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Taksometru izsaukšanas platforma "Taxify" vairs neapsver iespēju pārtraukt darbību Latvijā, taču turpina kritizēt topošos kopbraukšanas noteikumus, kuri uzņēmuma ieskatā ierobežos privātpersonu iespējas piepelnīties ar pasažieru pārvadājumiem, Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā” sacīja "Taxify" vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Iepriekš “Taxify” neapmierinātību izraisīja iecere noteikt prasības pašai aplikācijai datus glabāt Latvijā. “Taxify” darbojas 25 valstīs, nevienai valstij nav šādas prasības, un uzņēmums visus datus glabā Vācijā, kur atrodas serveri.

Glabāt datus Latvijā būtu pārāk dārgi, tāpēc uzņēmums draudēja Latviju pamest, bet, tā kā politiķi no šīs ieceres atteikušies, šis jautājums vairs nav aktuāls, pauda Krūmiņš.

Viņš norādīja, ka noteikumi gan nebūs izdevīgi privātpersonām, kas vēlētos piepelnīties ar pasažieru pārvadājumiem, jo viņi būtu neizdevīgākā situācijā, salīdzinot ar taksometru firmām. Piemēram, lai saņemtu licenci, jāiemaksā sociālā nodokļa avansu 130 eiro apmērā mēnesī. Ja cilvēks vēlas piepelnīties dažas stundas nedēļā, tas neatmaksātos, norādīja Krūmiņš.

Viņš atgādināja, ka visi norēķini platformā notiek bezskaidrā naudā un informācija pieejama Valsts ieņēmumu dienestam, tāpēc nav skaidrs, kāpēc šī prasība nepieciešama.

KONTEKSTS: 

Saeima turpina vērtēt Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātos noteikumus pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili. Jaunie noteikumi attieksies uz tādām kompānijām kā „Taxify” un „Uber”, kas piedāvā privātpersonām pasažierus pārvadāt ar personīgajiem auto.  

Saeima pērn septembra beigās galīgajā lasījumā grozīja Autopārvadājumu likumu, ieviešot kopbraukšanas pakalpojuma regulējumu, kā arī pilnveidojot taksometru un autoostu darbību. Likums definē kopbraukšanu kā pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, kurā ir ne vairāk kā četras pasažieru sēdvietas, kas nav taksometru pakalpojums. Jaunais regulējums stāsies spēkā 1.martā.

SM uzdevums bija izstrādāt noteikumus, kā reāli tiks nodrošināta iespēja sniegt vieglo auto pārvadājumus.

Ministrija norādīja, ka kopbraukšanas regulējums noteiks komercpārvadājumus un profesionālo darbību - pārvadātājam būs jāreģistrējas, jāsaņem licence katram auto. Vienīgā atšķirība no ierastajiem taksometra pakalpojuma sniedzējiem, kur samaksu par braucienu aprēķina skaitītājs, ir – kopbraukšanas sistēmā samaksu aprēķinās attiecīgajā platformā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti