Mobilo sakaru operatoru rīcība, kad, reaģējot uz viesabonēšanas atcelšanu Eiropas Savienībā, visi trīs lielākie operatori teju vienlaikus nolēma paaugstināt pakalpojumu cenas, aizdevusi dusmas patērētājiem.
SPRK apkopotā informācija par saņemtajām sūdzībām elektronisko sakaru jomā liecina, ka, salīdzinājumā ar aizvadītā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, šā gada pirmajā pusē saņemto sūdzību skaits pieaudzis par 53%.
Regulatora Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Andris Virtmanis stāstīja, ka parasti ar sūdzībām Regulatorā iedzīvotāji vēršas pēc tam, kad nesekmīgi mēģinājuši domstarpības ar komersantu atrisināt pašu spēkiem.
Viņš atzina, ka, ņemot vērā kopējo mobilo sakaru lietotāju skaitu, sūdzību skaits nav liels, taču, salīdzinot ar pagājušo gadu, “tas ir krietns pieaugums”.
Par mobilo sakaru operatoru „Bite” saņemtas kopumā 26 sūdzības, par „Tele2” sūdzējušies 13 patērētāji, bet par „Latvijas Mobilo telefonu” saņemtas 11 sūdzības.
Visbiežākais neapmierinātības iemesls ir tarifi, kas tiek piemēroti, atrodoties ārvalstīs un izmantojot viesabonēšanas pakalpojumus. Virtmanis sprieda, ka mobilo sakaru operatori nav pienācīgi klientiem izskaidrojuši izmaiņas saistībā ar tā dēvētā principa „viesabonē kā mājās” ieviešanu.
Sūdzības saņemtas arī par mobilo sakaru tarifu plānu maiņu, visbiežāk – par operatora „Bite” tarifu plāna „BiFri” likvidēšanu.
Rīgas centrā uzrunātie iedzīvotāji uzskata, ka mobilo sakaru tarifu pieaugums ir pārmērīgs. Mobilo sakaru operatoru apgalvojumi, ka tagad datu pārraides pakalpojumu izmantošana ārzemēs ir kļuvusi izdevīgāka patērētājus nav īsti pārliecinājusi.
Mobilo sakaru tarifu izmaiņas piesaistījušas arī Konkurences padomes uzmanību. Tā patlaban sākusi priekšizpēti, lai noskaidrotu, vai mobilo sakaru operatori nav rīkojušies saskaņoti.
Konkurences padomes pārstāve Paula Vilsone norādīja, padome pašlaik pieprasījusi sakaru operatoriem papildu informāciju par izmaiņām, kuru izvērtēs un lems, vai ir pamats uzskatīt, ka ir saskaņotā rīcības pazīmes un sākt izmeklēt šo lietu.
Pērn Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā par elektronisko sakaru nozares uzņēmumiem kopumā tika saņemta 71 rakstiska sūdzība, bet aizpērn – 40 rakstiskas sūdzības.