Ameriks sacīja, ka šī gada vasara Rīgas ielās būšot visai "karsta", jo plānots visai aktīvi apgūt Eiropas Savienības (ES) fondos paredzētos resursus. Ameriks izcēla četrus lielus transporta infrastruktūras projektus, kas ietekmēs rīdzinieku dzīvi.
"Pavasarī, aprīlī sāks rakt šo viaduktu no Viestura prospekta uz Tvaika ielu. Tā ir Sarkandaugavas alternatīva šai pārbrauktuvei. Tad sāks būvēt Austrumu maģistrāles pēdējo posmu no Vietalvas ielai līdz Ieriķu ielai 2,5 kilometru garumā. Sāks sagatavošanas darbus Dienvidu tilta ceturtajai kārtai no Ziepniekkalna ielas līdz Vienības gatvei, tas ir Jelgavas virziens. Un vēl viens tilts uz Kundziņsalu – alternatīvais Uriekstes ielai," teica Ameriks.
Pēc viņa teiktā, visi šie projekti ir gatavi un tie ir jāpabeidz līdz 2021. gada beigām, līdz kuram ir jāapgūst tiem paredzētie ES fondu resursi. Dažus projektus varētu pabeigt ātrāk par noteikto termiņu.
Vēl šogad ielu remontu sezonā iecerēts remontēt apmēram 15 ielas, tostarp pilsētas centrā, kā arī iekšpagalmus apmēram 100 adresēs.
ES fondu nauda paredzēta arī Skanstes tramvaja līnijas izveidei, taču sliedes iecerētajā tramvaja maršrutā plānots sākt likt pēc pusotra, diviem gadiem. Šim projektam paredzētie ES fondu resursi jāizmanto līdz 2023. gada beigām, piebilda Ameriks.
Jau ziņots, ka ar projektu Sarkandaugavā plānots risināt pašreizējās sastrēgumu problēmas. Par 60 miljoniem eiro paredzēts izbūvēt pārvadu pār dzelzceļa līniju Rīga – Skulte, to pieslēdzot pie Viestura prospekta un Tvaika ielas. Savukārt Rīgas brīvostas pārvalde par vairāk nekā 30 miljoniem eiro iecerējusi izbūvēt jaunu satiksmes pārvadu uz Kundziņsalu. Tādējādi tikšot atvieglota satiksme gan Sarkandaugavas iedzīvotājiem, gan braucējiem uz ostu.